„My jsme hlavně proti dopravě. Ačkoliv jsme stále ujišťováni, že auta na Domažlice budou jezdit přes Klatovy, víme, že je to nesmysl Opravený most směrem na Nýrsko má nyní velkou tonáž, takže je jasné, že auta budou jezdit přes nás. Spočítal jsem, že by naší obcí projelo pět naložených Tater za hodinu," řekl starosta Pocinovic František Rada s tím, že v dokumentaci není řešeno, jak se zamezí tomu, aby auta jezdila přes Pocinovice.

„Doprava suroviny bude individuální, možná smluvní, ale investor neprovozuje vlastní autodopravu, takže nedokáže zaručit, že se nebude vyjíždět na silnici směrem na Pocinovice, ani to, že se nezmění poměr dopravy, nebo to, že doprava naroste. Dokumentace uvažuje s průměrem 110 souprav denně, ale to je průměr. Ve špičce to může být i několikanásobek," řekl Jiří Plánička z Mikroregionu Úhlava.

„Nechceme ani pomyslet, jak by to tady vypadalo. Stačilo, když se opravoval viadukt a od Loučimi byla přes nás objížďka. Kamioňáci si s dodržováním povolené rychlosti hlavu nedělali. Je to tady úzké a každou chvíli se válel kamion mimo silnici," říkají Pocinovičtí.

Proti těžbě štěrkopísku sepisují lidé petice jak na Domažlicku, tak na Klatovsku. Záměr se jim nelíbí v různých bodech. Ačkoliv ministerstvo životního prostředí vydalo ohledně dobývacího prostoru souhlasné stanovisko, neznamená to, že je možné zahájit těžbu.

„Investor dostatečně nevysvětlil technologii těžby a následné úpravy štěrkopísku. Uvedl například, že nebude používat drtič, ale v dokumentaci se s ním počítá. Myslíme si, že za své vezme nejcennější část lokality, kterou je olšový luh. Ten by sice měl být zachován, ale hydrologický průzkum uvádí, že hladina spodní vody klesne asi o tři metry, a tím dojde k jeho osušení. Luh tedy přestane být luhem," konstatoval Plánička.

Spoluautor: Rostislav Kutěj