„Přede mnou jel  na motocyklu německý řidič asi třicetikilometrovou rychlostí,vyhnul se jedné díře a do druhé vjel, spadl, udělal několik přemetů a měl i rozbitý motocykl," shrnul svůj poslední zážitek z dlouhodobě rozbité silnice v Klenčí a dodal: „Protestujme proti této strašné cestě, která je už mnoho let v katastrofálním  stavu."

Na špatný stav silnic si po zimě stěžují i obyvatelé dalších míst Domažlicka.

Kromě toho, že mráz a sníh  vytvořily mnoho  nových děr na silnicích, přinesla zima i vyšší náklady na údržbu .

„Letošní zima byla delší než minulá sezona. Její průběh byl finančně mnohem náročnější. Tento stav je zapříčiněn hlavně větším počtem dnů, kdy se teplota pohybovala okolo bodu mrazu a byly nutné časté výjezdy," hodnotí skončenou zimní sezonu  referent výrobního útvaru Jiří Slapnička z krajské  správy silnic.

„Další velice nepříjemnou skutečností byl častý výskyt ledovky (kdy prší na promrzlou zem), která vzniká během několika minut, a prakticky nelze na větším území proti tomuto jevu zakročit. To byla situace, kdy docházelo k velké spotřebě posypových materiálů," doplnil Slapnička.

Do 31. března bylo na Domažlicku spotřebováno 3 454 tun soli a 3 039 tun drtě na posyp.

„Celkové náklady spojené se zimní údržbou na okrese Domažlice činily 32,4 milionu korun," vyčíslil referent.

Především pomoc traktorů s radlicemi od zemědělců přišla silničáře na Domažlicku na  261 tisíc korun.

„Tento podíl je v rámci celkových nákladů minimální," konstatoval Slapnička. Odhadl i zatím zaznamenané škody na silnicích Domažlicka po zimě. „Jsou zhruba na úrovni 20 milionů korun."

Zimní ráz počasí letos panoval i v prvních dnech dubna, kdy už běžně silničáři zimní pohotovost nedrží.

„Vzhledem k vývoji počasí na konci sezony byla dispečerská služba i pohotovost posádek prodloužena i na první týden měsíce dubna. Konec se tak prakticky posunul o tři týdny proti předchozím letům," dodal Slapnička.

Poskytl i výhled do příštích týdnů: „Pokud se týká výsprav ihned po zimě, budou přednostně opravována nejhorší místa s hlubokými výtluky."
„S tím bychom měli být na Domažlicku hotovi do konce června," doplnil vedoucí výroby domažlického střediska silničářů Petr Tomášek.

Souvislejší opravy prozatím nejsou naplánovány. „Je to prozatím v řešení i v souvislosti s plánováním rozpočtu," uzavřel referent.