Po téměř dvouletém vyjednávání s domažlickým, plzeňským i klatovským odborem dopravy a zkoumáním různých návrhů, jak nejlépe vyřešit tento problém a zbavit se desítek kamionů, které obcí projíždějí, dělají hluk, ničí domy, silnice a mosty, je konečné řešení stále v nedohlednu.
Zastupitelé Všerub se už koncem minulého roku sešli se zástupci Krajského úřadu Plzeňského kraje, kde řešení této situace probírali. Dozvěděli se pouze, že musí vyčkat na vyjádření Ředitelství silnic a dálnic a německé strany.
„Nechali jsme zpracovat projekt, z něhož vyplývá osazení dopravních značek na příslušných silnicích, které by snižovaly tonáž vozidel. Jelikož dopravní značení musí být i na německé straně hranice, musí do jednání vstoupit Plzeňský kraj a osazení dopravních značek v SRN dojednat,“ řekla starostka Všerub Ludmila Rousová s tím, že projekt je připravený, ale všerubští zatím vůbec netuší, v jaké fázi se jednání nachází, neboť z krajského úřadu ještě žádné vyjádření nedostali.
Obrovský provoz přetížených kamionů ve Všerubech tak stále zůstává noční můrou tamních občanů.
„Doprava zde enormně stoupla a obáváme se, že se ještě zvýší, až bude ve Furthu im Wald dostavěn most. V petici požadujeme hlavně dodržování předpisů. Jezdí tudy přetížené padesátitunové kamiony a obec a její okolí není na takovou zátěž zařízena,” stěžují si místní s tím, že například na mostech, přes které naložené kamiony jezdí, je povolená zátěž pouze od 18 do 25 tun. Problém je i na silnicích v obci, kde se desítky kamionů těsně míjejí.
Všerubští se přetížených kamionů asi hned tak nezbaví.
„K umístění dopravních značek zakazujících jízdu nákladních automobilů přes obec Všeruby se nepřistoupilo, a to hned ze dvou důvodů. „Ředitelství silnic a dálnic ČR vyslovilo s tímto omezením nesouhlas, protože nákladní vozidla by nemohla využívat hraniční přechod Všeruby a veškerá nákladní doprava by byla vedena pouze přes hraniční přechod Folmava, což by znamenalo výrazný nárůst nákladní dopravy na této silnici, která je také vedena přes zastavěné území obcí,“ řekla Šárka Stará, mluvčí Plzeňského kraje.
„Z podobného důvodu se zákazem jízdy nákladních vozidel přes Všeruby a přes stejnojmenný hraniční přechod nesouhlasil Okresní úřad v Chamu, neboť nákladní doprava vedená pouze přes hraniční přechod Folmava by neúměrně zatížila některá německá města poblíž hranice s ČR, která nemají obchvat, a jejichž zastavěným územím by veškeré nákladní automobily projížděly,“ dodala Stará.