Řidiči, kteří tudy jezdili po silnici II. třídy, si budou muset najít jinou cestu k hranicím SRN, a to díky novele silničního zákona, která od ledna dává pravomoc obcím omezit nebo i zakázat jízdu nákladních aut s hmotností 12 tun a více na silnicích II. a III. tříd.

Vedení Všerub novelu vítá a už začalo jednat.
Jsme nadšení. Hned jsme se do toho pustili. Už máme přepracované a zastupitelstvem schválené DIO z původních 17 tun na 12 tun tranzit. V nejbližší době podáme žádost na domažlický odbor dopravy," uvedl starosta městyse Všeruby Václav Bernard.

Zdá se, že této možnosti využije i vedení Kdyně, pod něž spadá obec Prapořiště.
„Budeme o tom uvažovat. Nejdřív musíme udělat sezení, kde se poradíme jak postupovat dál," řekl starosta Kdyně Jan Löffelmann.

Prapořišťští doufají, že město pravomoc, které mu novela zákona dává, využije.
„Doufám, že město udělá kroky, které alespoň částečně zmírní dopravu u nás v obci. O snížení tonáže usilujeme už léta. Sepsali jsme i petici, ale zatím to nebylo nic platné. Doprava je zde neúnosná. Bojíme se pouštět děti samotné a přejít silnici je o život. Já nebydlím přímo u silnice, a přesto mne to omezuje. Lidé, kterým jezdí náklaďáky pod okny, jsou chudáci," řekla Lenka Venclová z Prapořišť.

Objem dopravy v těchto obcích stále stoupá, což je patrné z výsledků monitorovacího zařízení namontovaného v rámci dotačního titulu Klidné příhraničí.
Denně po této komunikaci projede okolo 3000 vozidel, z toho je 600 až 700 nákladních automobilů a 100 dodávkových automobilů. Občané obou zmiňovaných obcí bojují za snížení tonáže nákladních aut už dlouhá léta. Zatím nepomohlo nic. Díky novele se snad konečně dočkají kýženého klidu.