Původně měly na nejvyšší vrchol Českého lesa vyjet pouze automobily a motocykly do roku výroby 1945, ale nakonec se mohli na cestu vydat všichni, kdo měli zájem, někteří dokonce i v dobovém oblečení.

Strmé stoupání zvládly nejen anglické sportovní vozy Jaguar E, MG a Triumph Spitfire, čtveřice vojenských aut z druhé světové války, Ford Mustang či nestárnoucí kabriolety Škoda Felicia, ale také dvě předválečné tatrovky a jedna pragovka, elegantní roadstery Aero 30 a celá řada motocyklů, mezi nimiž převládaly české značky Jawa a ČZ.

Tato akce se uskutečnila jako připomenutí 110. výročí zdolání vrcholu Čerchova plzeňským sportsmanem Emanuelem Kabátem s vozem mladoboleslavské značky Laurin a Klement vybaveným dvouválcovým motorem o objemu 1005 ccm a výkonu sedm koní.

Dobový tisk tehdy napsal: „Tento výstup na Čerchov byl Kabátovi rozhodnou zkouškou. Jeho Laurinka v ní skvěle obstála. Bylo rozhodnuto. Ponese nás do Alp. Tak pomocí voituretty Laurin a Klement chceme se emancipovati od tyranie jízdních řádů a vyděračství majitelů povozů v Alpách.“

Jan Pek