Stav vlakového nádraží v Holýšově je již léta předmětem nespokojenosti občanů Holýšova. Z jednání radnice s majitelem, kterým jsou České dráhy, však vyplývá, že se Holýšovští změny k lepšímu jen tak nedočkají.

„Je pravda, že České dráhy již nádraží nově vymalovaly a my sami jsme upravili chodníky a asfaltové prostory před nádražím a opravili tam autobusovou zastávku,“ říká starosta města Antonín Pazour s tím, že nádraží nyní vypadá lépe a ani občané již nemají tolik připomímek. Mnoho výtek přesto stále směřuje k samotnému vlakovému nástupišti.

„Když například vlak zastaví kousek mimo nástupiště, je vystupování a nastupování náročné i pro mladé lidi, natož pak pro člověka v letech,“ poznamenala místostarostka Hana Valachovičová.

„Podle vyjádření Českých drah ale už na nádraží prostě nemá cenu cokoli opravovat,“ tvrdí Pazour.

České dráhy totiž nyní směřují k vytvoření nového nástupiště, které by bylo součástí železničního koridoru Plzeň-Mnichov. Trať, po které by vlaky jezdily až rychlostí 200 km/h, by měla být zprovozněna roku 2015. Nové nástupiště by se nacházelo o tři sta metrů dál a stávající nádražní budovy by dráhy využivaly jiným způsobem. Podle Pazoura České dráhy slibují i nové příměstské vlakové soupravy. Současný problém by se tak vyřešil, starosta je však skeptický ohledně termínu jeho splnění.

„Podle posledních jednání se vše rýsuje tak, že kvůli financím by trať mohla vzniknout až v roce 2018,“ dodává na závěr starosta Pazour.