Škody po zimě si vyžádaly omezení rychlosti na některých silnicích regionu. Například mezi Ždánovem a Pařezovem je to snížení na 30 km/h, protože je vozovka doslova prošpikovaná menšími i většími dírami.

„Nedá se tam už jezdit, jedné díře se vyhnete a jste ve druhé. Raději jezdíme přes Klenčí,“ uvedlo Deníku nezávisle na sobě hned několik Postřekovanů.

Zjišťovali jsme, proč silničáři nevyužili dnů bez sněhu k její opravě podobně, jako minulý týden k zalepení velkých děr v silnici mezi Draženovem a Klenčím. Je omezení rychlosti mezi Ždánovem a Pařezovem určitým alibi pro správce komunikací?

„Jakmile to bude možné, tak se do oprav pustíme. Tuto akci zajišťuje Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, ale do oprav se nikdo pustit nemůže, protože v kraji není v provozu jediná obalovna, kde se vyrábí teplá balená směs. Stojí obalovna ve Valdorfu u Horšovského Týna, nevyrábí ani další ve Svrčovci na Klatovsku či v Letkově u Plzně,“ vysvětlil Josef Šimánek z SÚS Domažlice.

Podle jeho slov, pokud by obalovny vyráběly směs na opravy, silničáři by k nim přistoupili. Třicítka není v žádném případě alibi, nýbrž nutnost a jediná možnost v této době.

„Máme na vámi jmenovanou silnici připravený nejen projekt, ale i pět milionů korun. Pokud bychom tam lepili díry podobně, jako na Klenčí, nemělo by to efekt. Navíc je směs, jak my říkáme balená za studena, drahá. Avšak tyto opravy dlouho nevydrží, díry se opět vymlátí. Použili jsme ji například na opravu silnice z Domažlic na Kdyni ´Na Kočárku´ a už se tam díry dělají znovu, první byly už 14 dní po opravě. To nemá význam,“ připomíná Šimánek. Podle jeho slov je zatím snížená rychlost jedinou možností jak pro silničáře, tak i pro řidiče, aby si nepoškodili svá auta.

„Pokud by přece jen k poškození auta došlo, jsme pojištěni,“ dodává Šimánek s tím, že pojišťovna však postupuje přísně.

„Takové případy prošetřuje velice pečlivě. Vím o řidiči z Blížejova, který nárokoval odškodnění, ale pojišťovna to zamítla, zřejmě shledala, že není v právu, “ upřesňuje.

Silnice Ždánov–Pařezov byla v posledních desetiletích opravována už několikrát, přesto je její stav opět na pováženou.

„Dělala se v roce 1979–80, pak byla předělávaná v 90. letech a v roce 2003. Je tam velký nápor dopravy,“ zdůvodňuje Šimánek.

„Jakmile bude v provozu obalovna, pustíme se do oprav. Pět milionů už máme, ale budou ještě další peníze, takže se silnice 19524 udělá celá. Už jsem to nárokoval,“ zakončuje Šimánek.

Do té doby, než budou v provozu obalovny, budou muset řidiči jezdit mezi Ždánovem a Pařezovem, ale i na řadě jiných míst regionu, velice opatrně, nebo raději – pokud vůbec budou mít tu možnost – volit jízdu po jiných silnicích.