VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať Praha-Mnichov by se mohla stát koridorem

Domažlicko -Dráha by měla být dvojkolejná a elektrifikovaná v celé délce. Vlaky by jezdily rychlostí 160 km/h.

4.2.2012
SDÍLEJ:

Zemský rada okresu Cham Franz Löffler s hejtmanem Milanem Chovancem (vpravo) při podpisuFoto: Jindra Radová

Železniční trať Mnichov - Domažlice – Furth im Wald – Praha byla zařazena do sítě TEN-V (síť nejvýznamnějších železničních dopravních cest a pozemních komunikací v Evropě). Tento krok by měl být podpůrným argumentem pro snahu vedení Plzeňského kraje, zemských radních Horní Falce a starostů na obou stranách hranice, aby trať byla do roku 2020 plně elektrifikována a rozšířena na dvojkolejnou v celém úseku.

„Spolu se spolkovým poslancem Hollmayerem a radním chamského okresu Franzem Löfflerem jsme absolvovali schůzky na bavorském i českém ministerstvu dopravy, kde jsme deklarovali podporu tomuto projektu,“ uvedl domažlický starosta Miroslav Mach. Prioritou je přesun části nákladní dopravy z kamionů na koleje.

Na německé straně by bylo zapotřebí vybudovat trať mezi Regensburgem a Chamem. V současné době vede přes Schwandorf, což by pro budoucí rychlé spojení znamenalo několik desítek kilometrů navíc. Pokud by byly naplněny současné plány, cesta z Prahy do Mnichova by vlakem trvala něco málo přes tři hodiny.

„Německo má zatím priority v posílení hlavních tahů do východních spolkových zemí,“ popsal jeden z aktuálních argumentů sousedů Mach.
Hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec podepsal v tomto týdnu ve Furthu im Wald s německými partnery Deklaraci, ve které obě strany žádají ministry dopravy o prioritu a úsilí při přestavbě zmíněné trati.

Konkrétně jde o to, aby byla vybudována do roku 2020 v celé délce jako dvojkolejná, elektrifikovaná a aby byla přizpůsobena pro průjezdnou rychlost minálně 160 km/h.

„Cílem deklarace, kterou jsme předali zástupcům české vlády, zástupcům bavorské vlády i Spolkové republiky Německo, je, aby došlo ke zkvalitnění železničního koridoru a propojení mezi Bavorskem a Českou republikou, především mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem s následným pokračováním do Prahy,“ shrnul Chovanec a pokračuje: „Tento koridor je pro rozvoj kraje nezbytný a nutný. Doba, za kterou se dnes realizuje přeprava na této trase, není konkurenceschopná pro 21. století. Zásadní rekonstrukce a elektrifikace tohoto koridoru je tudíž nutná.

Deklarace byla podepsána na společném setkání u příležitosti 150. výročí založení tratě Plzeň- Domažlice -Furth im Wald.

Podle předběžných odhadů by stavba na českém území stála 28 miliard korun a mohla by být financována z dotačního programu na rozvoj mezinárodní dopravní sítě.

Autor: Josef Babor

4.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Učitelka Lenka Ledvinová blahopřeje Nikole Hejhalové k vítězství ve středoškolské kategorii.

Při soutěži němčinářů klesá počet soutěžících i porotců

Ester Ledecká je překvapivá vítězka Super-G
20

Sportovci tleskají Ledecké. Američanka chce znát její DNA

Běžci z Domažlicka vyběhli na Komošín

Dolany – Běžecký nadšenec Karel Voráček z Dolan u Klatov se rozhodl zpestřit zimní přestávku milovníkům pohybu v přírodě novým běžeckým miniseriálem. V neděli se tak v rámci Zimní běžecké ligy v Dolanech uskutečnil 2. ročník Běhu na Komošín, který si nenechala ujít sedmička zástupců z Domažlicka.

AKTUALIZOVÁNO

FOTO: Policie zadržela na D5 dva kamiony převážející běžence

Plzeňský kraj - S řidiči a jejich spolujezdci je nyní vedeno trestní řízení.

Halina Pawlovská bavila domažlické publikum

Domažlice - Populární publicistka, scénáristka a moderátorka Halina Pawlovská bavila ve čtvrtek večer publikum v zaplněném velkém sále domažlického MKS.

Basketbalisté míří do Klatov

Klatovy – Zatímco A – tým domažlických basketbalistů po neúspěšném tažení během minulého víkendu na sever, kde podlehl Ústí nad Labem i Litoměřícím, zápasově pauzíruje, ostatní domažlická družstva čekají dnes zápasy v Klatovech.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT