„Tak si z nás asi zase někdo udělal legraci. Bude tomu pomalu rok, co jsme v Prapořištích sepisovali petici kvůli nadměrnému průjezdu kamionů. Nikdo dosud neosadil slibované značky pro snížení jejich tonáže. Bydlet tady je stále větší peklo. Nejen že je tady nesnesitelný hluk a prach přes den, ale nejhorší je to v noci, kdy mi připadá, že prázdná nákladní auta jedou co nejrychleji, aby souprava vydávala co největší rachot. To pak máte pocit, že je zemětřesení a že se vám něco řítí na postel," říká rozzlobeně Blanka Poláchová z Prapořišť a dodává: „Není zde ani výjimkou, že mě kamion v protisměru donutil u sokolovny zastavit nebo mě vytlačil na odbočku. Kdybych neuhnula smetl by mne ze silnice a to tudy projíždím velmi opatrně a spíše s hrůzou, koho v zatáčce potkám. Nějak nevím, co se tady řeší, mám takový dojem, že auta nad 18 tun tady nemají co dělat, stačí se podívat na povolenou nosnost mostu u čističky na odbočce do APM. Nevím, proč v tom někdo stále hledá vědu."

To samé si myslí Všerubští, kteří také léta trpí nadměrnou dopravou plně naložených kamionů. Průtah Prapořiště – Všeruby měl být osazen dopravními značkami omezujícími tonáž vozidel na 18 tun letos v květnu, nejdéle v červnu. Nic se ale neděje.

„Uvízlo to na mrtvém bodě. Narazili jsme na problém, že domažlický odbor dopravy, chce doložit diagnostiku únosnosti vozovky. Do té doby značky osazeny nebudou. Bohužel vše spěje k tomu, že se jich nedočkáme vůbec. Dva roky stará diagnostika prokázala, že vozovka je pro kamionovou dopravu únosná. Paradoxem je, že tady většina řidičů někdy i padesátitunových kamionů už zákon léta překračuje. Kdo pravidelně jezdí úsek Všeruby – Kobyla, ví, že je tam mostek s nosností 25 tun a na druhé straně most s nosností dokonce jen 16 tun. Možná by stačilo, kdyby to tady někdo hlídal," uvedl starosta Všerub Václav Bernard.

„Plzeňský kraj neobdržel žádnou informaci o době, kdy k rozmístění dopravních značek dojde. Dosud nebyla úprava stanovena správním orgánem. Ve stávající fázi je třeba učinit dotaz na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností Domažlice a Klatovy. Ty byly dle našich informací o stanovení požádány v roce 2014. Po tomto stanovení se uskuteční jednání o možnostech úhrady dopravního značení, kdy předpokládané náklady na osazení dopravního značení jsou odhadovány v rozmezí 400 až 500 tisíc korun," uvedla Eva Mertlová, mluvčí Krajského úřadu Plzeňského kraje.