Důvod? Ve městě se začala zabývat problémem s neplacením nová městská firma Parking Plzeň. „Zaměřujeme se na všechny dopravní přestupky a pracujeme v součinnosti s městskou policií,“ prohlásil její ředitel a dřívější městský radní Martin Pytlík. Dodal, že firma vždy vytypuje konkrétní místo a strážníci, kteří mají pravomoc auta obouvat nebo nechat odtáhnout, se tam vzápětí vypraví.

Podle Pytlíka jsou v Plzni ulice, například kolem Krajského úřadu nebo Technických úřadů, kde jsou zaměstnanci zvyklí parkovat zadarmo. „Zaplatí ráno třeba dvě hodiny, ale stojí tu celý den,“ podotkl Pytlík. Firma chce docílit toho, že řidiči budou platit podle platného tarifu za všechen čas, kdy nechají své auto odstavené. Zhruba dvacet procent parkovacích stání má zůstat volných buď pro návštěvníky Plzně nebo pro ty, co si ve městě vyřizují své věci, například na úřadech nebo v bankách.

Mluvčí strážníků Jana Pužmanová potvrdila zvýšený počet letos nazutých botiček. „Zatímco vloni za celý leden bylo nasazeno 710 botiček, letos od prvního do 19. ledna jich už bylo 743,“ uvedla Pužmanová. Obouvání se nyní věnují dvě vozidla strážníků a dvě vozidla firmy Parking Plzeň.

Řidiči si vesměs stěžují, že ve městě nemají prakticky žádnou možnost bezplatného stání. Jednou z posledních je parkoviště Rychtářka, které má ale ustoupit novému parkovacímu domu, kde s bezplatným stáním nejspíš počítat nemohou. Společnost Parking Plzeň má v první čtvrtině letošního roku navrhnout radnici nový parkovací systém a má volnou ruku například ve stanovení nových zón, tarifů či vystavování parkovacích karet.