Stavba obchvatu Staňkova má za sebou druhý kontrolní den.

„Zatím vše běží bez problémů a pokud se nějaké objevují, hned je řešíme. Nijak se zatím neodkloňujeme od plánu a nic nenaznačuje, že bychom se měli odklonit od harmonogramu," uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic Plzeň Zdeněk Kuťák. První řidiči by po obchvatu mohli projet už na podzim příštího roku.

Obchvat bude dlouhý necelé tři kilometry a povede ve směru od Plzně po pravé straně stávající silnice. Začne v polovině cesty mezi Staňkovem a Ohučovem a severozápadně obejde Staňkov. Znovu se připojí na silnici mezi Staňkovem a Vránovem.
Cesty na Puclice a Čečovice navíc budou křížit i dva mosty.

Pokud jde o mostní objekty, proběhl zde doplňující geologický průzkum, přípravné práce pro vrtání pilotů, zpracování realizační dokumentace a dočasné položení trubek do potoka.

Hotovo je také vytyčení inženýrských sítí a sondy k přesné lokalizaci vodovodních potrubí.
Na hlavních silničních trasách nyní probíhá skrývka ornice a napojení dočasných přístupových cest.

„Přístupové cesty na staveniště se totiž samozřejmě musí projednat s majiteli pozemků a technicky zabezpečit," vysvětlil Kuťák.
Nyní se stavaři chystají na přeložku vodovodů, kterou je nutné provést, než se začne s masivními zemními pracemi, a také na založení stavby mostních objektů.

Obchvat Staňkova staví společnost Bögl a Krýsl. Předpokládaná cena byla téměř 276 milionů korun, firma se ho chystá postavit za 165 milionů. Velkou část nákladů přitom pokryje dotace z Evropské unie.

Nový obchvat by měl odklonit od Staňkova velkou část dopravy a městu tím výrazně ulehčit. Staňkovem totiž denně projede údajně osm až devět tisíc aut, z toho kolem 1 800 kamionů. Následkem je hluk, vysoká prašnost, otřesy a v neposlední řadě větší nebezpeční při přecházení rušné silnice na náměstí.