V rámci předmětu počítačem podporovaná výuka připravili budoucí učitelé informatiky aktivity s využitím Google Cardboard.
Po krátké prezentaci shrnující principy 3D zobrazení se žáci rozdělili do skupin a na několika stanovištích pracovali s brýlemi Google Cardboard a hledali odpovědi na otázky v pracovních listech. Originální mezipředmětové aktivity s přesahem do výuky informatiky, zeměpisu a přírodopisu byly pro většinu žáků první zkušeností s využitím mobilních aplikací virtuální reality.
„Nejvíce mne zaujal teleport, kdy jsme se přenesli na různá místa na zemi prostřednictvím Google Street View," zhodnotil společně strávené dopoledne žák ZŠ Staňkov Adam Drudík.
„Podívali jsme se do Rio de Janeira, Grand Canyonu nebo do Paříže," upřesňuje spolužačka Anna Kučerová.
„Představili nám Google Cardboard, jinými slovy svět virtuální techniky. Vybraní žáci se 2. a 3. hodinu sešli v informatice, kde jsme se rozdělili do 4 skupin a potom jsme se střídali u různých stanovišť, kde pro nás byly připravené zajímavé úkoly. Je to zajímavá věda a něco úplně jiného, než na co jsme zvyklí. Byli jsme více než nadšeni a jsme rádi za pozvání do Plzně," dodala Tereza Bláhová z 9.A. Další žáky nadchla hra InMind, při které se ocitli uvnitř lidského mozku, a také práce s aplikací Seene, ve které si každý vytvořil 3D model svého obličeje.
„Zaujalo nás, že děti měly zájem nejen o čistě zábavné aplikace, jako je třeba projížďka na horské dráze, ale skvěle spolupracovaly i při náročnějších učebních aktivitách," dodává Milan Kryl, jeden ze studentů pedagogické fakulty, který program pro žáky připravil.
Setkání budoucích učitelů informatiky a žáků ZŠ Staňkov skončilo velkým potleskem a příslibem dalších společných aktivit.