„Cílem projektu bylo nejen připomenout si 700. výročí narození našeho nejvýznamnějšího panovníka, ale především prohloubení dobrých vztahů a spolupráce žáků napříč ročníky," vysvětlila ředitelka školy Jitka Suchá.

Nejprve losování rozdělilo děti do dvaceti skupin, takže v každé byli žáci z různých tříd. První hodina patřila zábavným seznamovacím aktivitám, např. lidskému bingu či zpracování vizitky nového kamaráda a jeho představení ostatním.

V další části projektu se už žáci věnovali tvorbě vizitek rodu Lucemburků. Z nich pak sestavili historický rodokmen. Následovala práce v nových skupinkách s různými texty a shrnutí toho, co se žáci o životě Karla IV. a jeho době v průběhu dne dozvěděli.

V další části projektového dne si děti mohly vybrat, kterému úkolu se budou věnovat.

„Někdo kreslil obrázek z doby Karla IV., jiný psal životabáseň panovníka, další třeba novinovou zprávu z dnešního dne nebo dopis některé historické postavě. Někteří žáci si vybrali tvorbu myšlenkové mapy nebo časové osy v počítačové učebně," popsala Suchá. „Příjemně nás překvapilo, jak hezky se k sobě děti chovaly, jak starší žáci pomáhali mladším a s jakou chutí všichni na jednotlivých úkolech pracovali," podotkla ředitelka a připojila poděkování iniciátorce akce Slávce Schenkové.

„Vyzkoušeli jsme si, jaké to je spolupracovat s žáky mladšími než jsme my sami," řekla žákyně 9. ročníku Kristýna Krejčová. „Pokusili jsme se je co nejvíce do projektu zapojit. Nakonec překonali strach a začali s námi v klidu spolupracovat. Zjistili jsme, že nás v něčem i překonají, třeba písmo mají mnohem úhlednější než my."

Projektový den si užila i čtvrťačka Eliška Vokounová. „Panovala tu příjemná atmosféra a poznali jsme další kamarády. Přála bych si, aby se projekt zas někdy opakoval," řekla.