Projekt si klade bohulibý cíl zlepšit vzdělání na základních školách a v mateřských školách na Domažlicku. „Hlavními tématy jsou matematická a čtenářská gramotnost, inkluzivní vzdělávání a předškolní péče,“ popisovala členům výboru i Deníku hlavní manažerka projektu Eliška Heidlerová.

Ovšem MAP II. se bude mimo jiné věnovat například i regionální identitě. Myšlenka této oblasti je prostá, děti by měly mít jasno, odkud pochází, něco o svém kraji vědět a zjistit, že i regionální autor může poskytnout knihu stejně kvalitní a čtivou jakou je populární beletrie.

O vysokém zájmu o projekt svědčí hojná účast na řídícím výboru, do něhož vstoupili vesměs členové z prvního projektu a přibyly i některé nové tváře, které se chtějí zapojovat a něco pro vzdělání dětí udělat.

Poutníci vyrazili do bavorských Nových Kostelů.
Poutníci z Domažlicka vyrazili do Nových Kostelů

Zapojují se tak nejenom základní školy, mateřinky, ale i umělecké školy, domy dětí a mládeže, knihovny.

„Z každé z padesáti škol spadajících do oblastí s rozšířenými působnostmi, kterými jsou Domažlice a Horšovský Týn, je nominován odborný konzultant, takový styčný důstojník, se kterým budeme pravidelně komunikovat a který zmapuje potřeby dané školy,“ pokračovala Heidlerová. „Pokračování projektu MAP je v tomto ročníku mnohem složitější, protože spravujeme velkou oblast jedním projektem a ne dvěma, jako tomu bylo u prvního ročníku.“

Projekt začal 1. dubna a potrvá 4 roky do jara roku 2022. Během této doby si budou pedagogové vyměňovat zkušenosti, navštěvovat přednášky a workshopy vedené zkušenými lektory, spolupracovat, získávat nové možnosti pro zlepšení.

Stavba altánu na Čerchově.
Na Čerchově roste nový altán