Jako na vojenské přehlídce si mohli připadat silničáři ve chvíli, kdy jejich připravenost na zimní údržbu silnic prověřovala kontrola z Krajského úřadu Plzeňského kraje.

Zajímalo nás, zda se silničáři museli s ohledem na všeobecné šetření finančními prostředky v České republice nějak uskrovnit, například co se týče nákupu posypových materiálů.

„Ne, nemuseli, máme jich dokonce, co jsem porovnával čísla, více než vloni. Soli máme 3 582 tuny. Inertního posypu, jemného kameniva, které používáme zejména na silnicích v Chráněné krajinné oblasti Český les, neboť nezatěžuje přírodu tak, jako sůl, máme 4 300 tun,“ odpověděl na otázky Deníku provozní náměstek Správy a údržby silnic Domažlice Jan Kumpan.

Od 1. listopadu mívají tradičně silničáři pohotovost.

„Zimní služby zatím, s ohledem na současné počasí, na dispečinku nedržíme, ale jsou určeni pracovníci, kteří by v případě potřeby ihned vyjeli. Doma je na telefonu náš technik, který slouží 24 hodin denně. Má k sobě čtyři řidiče, které je schopen v případě nenadálé události poslat ihned na silnice,“ vysvětlil Kumpan.

Silničáři nyní na podzim v našem regionu ještě nemuseli zasahovat. „Co vím, zasahovali už kolegové na Klatovsku. Vloni jsme prvně vyjížděli kvůli namrzlé vozovce 4, prosince, naostro pak 10. prosince ráno, kdy už byl sníh. To nám začala zima natvrdo,“ zrekapituloval minulou zimu.

V nastávající zimě se o ošetření silnic na Domažlicku bude starat patnáct sypačů, deset bude používat k posypu sůl. Zbytek bude naložen inertním materiálem, kterým se budou udržovat silnice v Českém lese. Jediná schválená výjimka je pro silnici z Bělé na Železnou, kde je z důvodu zajištění sjízdnosti povoleno používat sůl.

Jak jsou na zimní údržbu připraveni

Odkud budou silničáři se sypači vyjíždět

Domažlice: šest posypových vozů

Horšovský Týn: pět posypových vozů

Kdyně – Prapořiště: dva posypové vozy

Mutěnín: jeden vůz

Všeruby: jeden vůz

Jaké posypové materiály mají připravené

Posypová sůl: 3 582 tuny (přibližně o 100 tun více než vloni)

Inertní materiál (kamínky): 4 300 tun (také o něco více než před minulou zimou)

Čím se provádí zimní údržba

Domažlicko mají rozdělené do patnácti okruhů:

10 okruhů – chemické ošetření vozovky

5 okruhů – inertní materiál