Poslední prohlídky, úpravy a montování posledních radlic na nákladní auta – to vše bylo včera k vidění před dnešní komplexní kontrolou techniky na dvoře domažlických silničářů.

„Dispečerské služby držíme od minulého týdne, tento týden už mají auta naloženou sůl i solanku a jsou připraveny k výjezdu," řekl nám dispečer Michal Kumpan.

„Oproti minulým letům došlo ke snížení počtu okruhů zimní údržby o tři na čtrnáct. Máme novější, výkonnější techniku a to znamená, že by tato změna neměla mít vliv na zimní údržbu. Časové dojezdy by měly být stejné jako v předchozích letech, neboť nová technika toho více zvládne," podotýká Petr Tomášek, který je na Domažlicku zodpovědný za zimní údržbu.

Je skutečně pravda, že sypače budou vyjíždět až po skončení sněžení, jak zaznělo v některých médiích?

„To jsou spekulace. Začne-li padat sníh, provedeme údržbu, ale k dočištění komunikací dojde až po skončení spadu sněhu. Máme dané lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti, které jednoznačně určují, dokdy musí být silnice ošetřeny. V případě silnic I. třídy a vozovek II. tříd vyšší důležitosti je to do tří hodin, za 6 hodin pak silnice II. tříd a důležité silnice III. tříd. Na ostatní silnice je podle vyhlášky stanovena lhůta pro sjízdnost 12 hodin," popisuje a dodává: „Na okrese se dá po skončení spadu zajistit sjízdnost do tří hodin, v případě silnějšího sněžení za silného větru samozřejmě o něco později."

Podle jeho slov jsou silničáři předzásobeni 3,5 tisíci tun soli a mají 5 000 tun drti.

„V případě potřeby není problém zásoby posypových materiálů doplnit," zakončuje Tomášek s tím, že množství nasmlouvaných posypových materiálů na zimní údržbu vychází ze spotřeby minulých let.

Kolik techniky mají na zimní údržbu k dispozici

Vlastní technika:

14 sypačů plus 3 náhradní

6 velkých traktorů s radlicemi

Sjednaná výpomoc soukromníků a zemědělců:

22 traktorů s radlicemi a radličkami