Třínedělní sněžení se projevilo u SÚS Domažlice ve znatelném úbytku zásob posypových materiálů, zejména pak soli. Silničáři s ohledem na to museli na několika okruzích změnit způsob zimní údržby.

„Vysypali jsme letos při zimní údržbě už přes 2 000 tun soli. Také se stalo, že za den jí muselo být přes 190 tun. Sůl ubývá, takže jsme se rozhodli na některých chemicky ošetřovaných silnicích změnit chemii na inertní posyp. Zbývá nám 1 600 tun soli a náhradním posypem drtí se ušetří,“ uvedl Deníku ředitel SÚS Domažlice Josef Šimánek.

Požádali jsme ho, aby srovnal současnou zimu s nějakou podobně náročnou.

„Pamatuji si, že přes zimu 2001/2002 začalo pro nás náročné počasí na přelomu roků, až na Silvestra, a zima trvala do března. Ta letošní je ale daleko horší, neboť vše začalo 23. listopadu,“ odpověděl ředitel Šimánek.

Zajímalo nás, zda dosavadní tempo vydrží silničáři i jejich technika. „Naši lidé vydrží a doufám, že i naše úsporné opatření bude platné,“ zakončil ředitel SÚS.

Zjišťovali jsme, na kolika silnicích regionu došlo při zimní údržbě k záměně soli za kamennou drť.

„Ke změně zimní údržby došlo na pěti obvodech. Namátkou jmenuji alespoň trasu z Domažlic na Koloveč a Staňkov, dále až na Hlohovou či Těšovice. Mívám na úseku tři ´chemiky´, teď tam jezdí jen jeden,“ vylíčil situaci dispečer Václav Kubovec.

Změnu v zimní údržbě by měli podle našeho soudu nejvíce zaznamenat řidiči veřejné autobusové dopravy.

„Ani nevím, že se už některé silnice nesolí. Co mohu ze zkušenosti říci, tak každý posyp je dobrý,“ uvedl Deníku vedoucí provozu ČSAD Domažlice Jan Šup a dodal, že zima dává letos řidičům autobusů pořádně zabrat.