Sluneční paprsky v těchto horkých dnech dokáží pěkně zatopit řidičům i silničářům a nadělat zejména na asfaltových silnicích pěknou paseku. Poznávají to hlavně motoristé, kterým rozteklý asfalt vniká do drážek pneumatik a zalepuje je.

„Jsou vedra, silnice se 'potí' a asfalt teče po celém okrese," řekl k současné situaci Petr Tomášek, vedoucí výroby z domažlického střediska správy a údržby silnic. „Konkrétně jde například o Nový Kramolín, Poběžovice, Hradiště, Koloveč a Srbice, Lazce, Blížejov nebo okolí Velkého Malahova," dodala.

Silničáři situaci řeší tak, že do rozměklého asfaltového povrchu sypou štěrk a písek, což brání pneumatikám vozidel v přímém kontaktu s rozteklou hmotou.

Větší problémy však mohou způsobit kola kamionů, které ve změklé vozovce vytvářejí koleje. To je pak závada, kterou nelze vyřešit jinak než novým povrchem. Tomášek však dodává, že tento problém se letos nevyskytl.

„Ani na silnicích první třídy jsme zatím naštěstí žádné poškození způsobené počasím nezaznamenali," uvedl ředitel plzeňského oblastního Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák. „Naopak, nyní s některými lokálními opravami, které se mají dělat, čekáme, až vedra skončí. V tomto horku není dobré práce provádět," poznamenal.

Před pražícím sluncem se musejí mít na pozoru i železničáři. Horko totiž nesvědčí ani vlakovým tratím. Způsobilo již mnoho drobnějších případů roztahování kolejí, například dochází k těžkému chodu ve výhybkách roztažené koleje na výhybky tlačí a činí je tak hůře ovladatelnými.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský však poznamenává, že nejde o nic závažného, co by ohrožovalo cestující.

„Pro koleje je ideální teplota mezi 17 až 23 stupni Celsia. Když ale jejich teplota překročí 40 stupňů, může v nejhorším případě dojít i k vybočení kolejí, kdy se koleje prohnou do 'esíčka'," říká Ptačinský, dodává však, že k takovému případu letos naštěstí zatím ještě nedošlo a že pohotovostní čety jsou při náznaku problémů vždy připraveny vyrazit poškození napravit.