„Dodržování stanovené průměrné rychlosti v jednotlivých měřených úsecích budeme sledovat pomocí celkem 192 fotobuněk, čímž jsme laťku náročnosti zase nasadili hodně vysoko,“ uvedl s oprávněnou hrdostí předseda pořádajícího AC Bad Kötzting Stefan Dittrich.

Trasa zavedla účastníky také letos na Domažlicko. Jedna z nejdelších zvláštních zkoušek celé soutěže byla v pátek večer opět situován do okolí Černíkova a zakončena byla sjezdem serpentinami pod Korábem směrem do Kdyně.

Středem pozornosti německých i českých diváků se již při technických přejímkách staly především dva vozy, nizoučké červené Ferrari 512 BB v úpravě Koenig z roku 1977 a jediný předválečný stroj na startu, tmavozelený Bentley Open Tourer vyrobený v roce 1927.

„Těchto otevřených vozů typu Open Tourer bylo vyrobeno jen 180 a dodnes se dochovaly asi všechny. Na veteránských akcích jsou ovšem k vidění opravdu málokdy,“ ochotně nás informoval švýcarský řidič mohutného veterána.

„Jezdím s ním tak tři až čtyři soutěže za rok. Pravostranné řízení pro mě není handicapem, dokonce na úzkých horských silničkách u nás ve Švýcarsku je to někdy i trochu výhoda, protože dobře vidím na okraj cesty, třeba při míjení se s nějakým větším vozidlem. Předjíždění je pak samozřejmě náročnější, ale to je už otázka zvyku,“ shrnul své dojmy z jízdy.

Již potřetí za sebou se vítězem Bayerwald – Rallye – Classic stal Norbert Henglein s krásným oranžovým Porsche Carrera RSR z roku 1975.
Tento všemi soupeři respektovaný mistr soutěží pravidelnosti je současně majitelem stejnojmenné potravinářské firmy, a tak hlasatel na startu v Bad Kötztingu, jenž je zřejmě veselá kopa, Norberta Hengleina začal představovat slovy „To je ten pán, který každoročně od německých zemědělců vykoupí tisíce tun brambor a pak je musí sám oškrábat…“

Posádka vozu Bentley byla klasifikována na 22. místě, Ferrari 512 BB skončilo na 33. příčce.

Autor: Jan Pek