„Domažlickou městskou policii tvoří 17 strážníků, dosud jsme měli jednu Škodu Octavii a to bylo zoufale málo," říká velitel Petr Kubal a dodává: „V momentě, kdy bylo stávající vozidlo v servisu (má najeto skoro 300 tisíc kilometrů zejména na domažlické dlažbě), tak vznikal poměrně závažný problém, jak zabezpečit chod městské policie. Pokud jelo vozidlo s nějakým opilcem na záchytnou stanici do Plzně, neměli jsme jak reagovat na případná další oznámení, museli jsme přesměrovávat na obvodní oddělení Policie ČR. To nyní odpadne."

Strážníci budou mít ve voze k dispozici kamerový systém. „Zaznamená přestupky páchané před i za vozidlem. Uvnitř je pak nainstalováno úložiště – záznamové zařízení, které bude záznamy uchovávat 15 dní," uvedl Kubal.

Speciální vestavba v zavazadlovém prostoru počítá s přesným místem pro každou věc, kterou strážníci potřebují pro výkon služby (například ˇbotičky´, defibrilátor, pomůcky pro odchyt zvířat apod.).

Auto bude jezdit na plyn, což sníží náklady na provoz v porovnání s naftou či benzínem. „Náklady na přestavbu na LPG byly 25 tisíc korun. Investice se nám vrátí do roka, pak bude provoz levnější – litr plynu teď vychází kolem 14 korun," vyčíslil Kubal.

Pohon na všechna čtyři kola umožní lepší dostupnost odlehlejších míst.

„Bylo složité se dostat třeba na podzim do zahrádkářské kolonie k oznámení, že tam běhá pes. Auto muselo zůstat na asfaltové ploše, strážníci museli pokračovat pěšky, auto zůstalo i s vybavením bez dohledu, což nebylo příjemné," připomněl Kubal.

Dacia má po celé karoserii výrazné reflexní prvky. „Ve tmě bude na první pohled jasné, kde je městská policie přítomná," pochvaluje si velitel.

„Na rozdíl od klasického vozu jsme museli pro potřeby městské policie předělat kompletní elektroniku, protože tam jsou systémy pro centrální pult ochrany, vestavba pro pomůcky, které městská policie potřebuje, stálé připojení na internet, mikrofony. Automobil je takové multimediální centrum," shrnul Miroslav Piskáček, ředitel chebské firmy Primo car.

Společnost má s podobnými přestavbami bohaté zkušenosti.

„Připravovali jsme služební auta pro Hasičský záchranný sbor Karlovarského kraje nebo městské policie v Sokolově a Chebu," zmínil Piskáček. Přestavba automobilu pro domažlické strážníky trvala zhruba měsíc a půl.