Příznivci světa kolejí si přišli na své. Kromě jízd zvláštních parních vlaků v čele s parní lokomotivou 354.1 byl připraven i bohatý doprovodný program. V bývalém služebním voze byla k vidění výstava o historii železnice a chvilku v klidu nezůstala ani historická drezína, na níž se mohl svést, kdo měl zájem. Nouze nebyla ani o kulturu.

Horšovskotýnští ochotníci sehráli lidovou hru se zpěvy Jak jsme pochovali mašinku. Právě tato fraška se vázala k situaci, s níž se místní jen těžko vyrovnávají, a tou je rušení vlakových spojů.

„Když jsme spolu s Českými dráhami tuto akci připravovali, nemohli jsme tušit, že se situace takhle vyvine a že provoz lokálky na Plzeň bude omezen. Ačkoliv jsme bojovali o její zachování, jak se dalo, byli jsme umláceni ekonomickými argumenty. Statistiky ukazují, že každý spoj využívají cirka čtyři pasažéři. V žádném případě bych nechtěl, aby Den s železnicí, který je výjimečnou událostí, byl s tímto omezením spojován," pronesl starosta Horšovského Týna Josef Holeček a vyzval přítomné k tomu, aby vlaky využívali, čímž se zabrání dalšímu rušení spojů.

Od 15. prosince se omezení vlakových spojů ve všední dny nejvíce dotkne železničního provozu mezi Staňkovem a Horšovským Týnem. Zde bude lokálka jezdit jen o víkendu. Směrem na Poběžovice zůstane provoz zachován.
Týnští toto omezení celkem chápou.

„Je mi toho vláčku líto. jako dítě jsem bydlela u trati, takže k němu mám zvláštní vztah. Z druhé strany chápu, že se to zřejmě nevyplatí," řekla Jiřina Lahodová.

Stejného názoru byla i Božena Hofmanová.
„Léta jsem touto lokálkou jezdila do zaměstnání do Poběžovic. Směrem na Staňkov jezdí ale opravdu minimálně lidí. Pro dráhy to musí být prodělečné," sdělila svůj názor.

Den s železnicí si nakonec všichni užili. Místní ochotníci sklidili za své vystoupení obrovský aplaus.

Plné ruce práce měli i horšovskotýnští dobrovolní hasiči. Ti naštěstí nemuseli krotit oheň, ale ujali se občerstvení a naplnit žaludky stovek hladových návštěvníků nebyla legrace.