Nemilé zkušenosti s poničeným autem má například Natálie Čapková z Domažlic. „Mám Audi A3, takže ne úplně nejširší auto, ale i tak se mi stalo několikrát, že mi někdo odřel nebo promáčkl dveře, jak otevíral své dveře vedle mě. Podle mě jsou všude místa hrozně úzká, vždyť se někdy nedá ani vystoupit, protože nejdou dveře zcela otevřít. Takže se ani nelze divit, že jsou pak takové škody. Já se snažím, pokud to vůbec jde, parkovat tam, kde je více místa. Ale tady u Kauflandu je vždy hodně plno, lepší je to u Penny,“ postěžovala si Čapková, která právě parkovala u Kauflandu v Domažlicích.

Okresní soud Plzeň-město
Agresivní vězeň zpět za mříže nemusí, na svobodě je prý hodný

Norma ČSN 73 6056, která platí od roku 2011, stanovila, že parkovací místa v České republice musí mít minimální šířku alespoň 2,5 metru. Kolmá stání pak alespoň 5 metrů na délku. Podle údajů, které poskytli odborníci z inzertního auto-moto webu TipCars.com, jsou však tyto rozměry velmi zastaralé. Auta totiž v posledních letech narostla do šířky i délky o 20 i více centimetrů „Vždyť třeba současná a hodně rozšířená Škoda Octavia má víc než 180 cm na šířku a téměř 470 cm na délku. To už kolem ní moc volného místa na parkovacím stání nezůstane, když se parkoviště stále stavějí podle normy z doby, kdy bývala auta o dost menší,“ řekl ředitel TipCars.com Marek Knieža s tím, že zatímco se parkoviště stavějí stále stejně „velká“, auta se zvětšila především kvůli zvýšení bezpečnosti. „Moderní auta disponují výrazně většími deformačními zónami, silnějšími dveřmi nebo třeba výrazně rozšířenými sloupky,“ dodal Knieža.

Na Křenovskou pětimíli na podporu malé Elišky vyrrazilo několik desítek běžců.
Eliška se pere s osudem, pomáhají jí i sportovci Křenovskou pětimílí

V Domažlicích se k dané normě nepřiblížil ani Kaufland, kde Deník naměřil šířku parkovacího místa mezi pruhy 230 cm, ani Penny, kde mají 237 cm. A lepší to není ani u Tesca ve Kdyni, kde má parkovací místo šířku 228 cm.