Čtvrteční výpadky v systému registru vozidel měly neblaze poznamenat odbavování občanů na odborech dopravy, následovat měly i páteční potíže.

V pondělí jsme proto na odboru dopravy v Domažlicích očekávali frontu kvůli zahlcujícímu se systému, ale ta nebyla.

U okének si vyřizovali své záležitosti dva lidé, v čekárně byli také dva.

„Potřebuji provést změnu ohledně auta a čekám tu už skoro půl hodiny. Je to nutné zlo, ale dneska se čeká prakticky všude. Myslím si, že by to na úřadech mohlo jít rychleji," řekl nám Pavel Homolka z Tlumačova s tím, že už má naštěstí v práci volno až do konce roku: „Je to štěstí, jinak bych si musel brát dovolenou."

„Já tady čekám přibližně stejnou dobu a nebaví mne to. Podle mne by to mělo jít rychleji, protože taky potřebuji občas pracovat," konstatoval Jan Kabourek z Mrákova.

Fronty a nával byste na registru vozidel čekali v pondělí marně.

Jak situaci ve čtvrtek, v pátek a v pondělí vidí úředníci?

„Ve čtvrtek to chvíli nešlo a v pátek nemáme úřední den, takže většinou děláme, co je třeba, hlavně zakládáme písemnosti. Dnes vše funguje normálně," sdělila nám úřednice Ivona Skalová.

„Záleží, jak běží systém. Někdy jsme příchozího schopní odbavit do pěti minut, jindy, pokud musíme zadávat další údaje, to trvá déle. Ale registr běží jako předtím," potvrdil její kolega Josef Erl.

Jeho slova potvrdil i předtím čekající pan Homolka, který si mezitím během pár minut vyřídil své záležitosti.

„Teď už to byla rychlovka – pět minut a jsem hotov. Teď jsem spokojený," prohlásil.

O shrnutí jsme požádali vedoucího odboru dopravy.

„Ve čtvrtek byl problém, když v celé republice to po ránu šlo, ale pak se vše zpomalilo. Asi na hodinu systém zkolaboval, poté šel pomalu, ale odpoledne fungoval normálně. Co se týče pátku, v podstatě jsem s nikým z jiných okresů nemluvil. Nemáme ten den ani otevřeno pro veřejnost, takže při těch pár úkonech, jež se dělaly, jsme žádný výpadek systému nezaznamenali," odpověděl nám Jan Koš.

Museli ve čtvrtek odmítat lidi či je odkazovat na jiný den?

„Neodmítali jsme nikoho, jen jsme několika lidem řekli, aby přišli až za hodinu či dvě, nebo jsme si na ně vzali telefonní kontakt a pak jim zavolali, že systém už běží. Ale během dopoledne se skluz ve vyřizování srovnal. Pouze co jindy trvá odhadem 10 minut, jsme dělali půl hodiny až tři čtvrtě hodiny, ale nebyl to větší problém," konstatoval.

Zajímal nás hlavně rozdíl v práci se starým a novým registrem vozidel.

„Dnes systém funguje standardně, jako předchozí. Zda je lepší starý či nový systém,na to se nedá jednoznačně odpovědět. Z hlediska uživatelského je samozřejmě lepší než předešlý, nicméně neumí zatím všechny věci, které uměl systém předtím. Vlastní obsluha konkrétního člověka by byla v novém systému rychlejší, ale jelikož se z původního registru nepřenesla všechna data, musíme je při návštěvách jednotlivých majitelů vozidel průběžně doplňovat, což znamená větší časovou náročnost," zhodnotil nový registr vozidel vedoucí odboru dopravy Koš.

Podle jeho slov se jedná hlavně o údaje, které jsou zapsány na zadní straně velkého technického průkazu.