Právě na to internetový producent a mediální ovlivňovatel Kazma, vlastním jménem Kamil Bartošek, ve svém videu i kampani upozorňuje. Kauza však mimo jiné stojí i na sázce, kterou Leoš Mareš uzavřel. Týkala se toho, že po určitou dobu nesedne do jiného vozu, než je trabant. Sázku porušil, jelikož pomohl při Kazmou nastražené dopravní nehodě a usedl do jiného vozu.

Ovšem projekce a následná diskuse v Loutkovém sále domažlického kina Čakan poukazovaly i na vliv novodobých médií na mladé lidi.

Projekci, na kterou dorazili žáci z mrákovské základní školy, uvedl Roman Černík z Pedagogické fakulty Západočeské univerzity. „Jedna z věcí, které mě zajímají, je vztah k novým médiím,“ řekl, na což po promítání navázal.

„Nic totiž není tak, jak se zdá,“ zopakoval jednu z Kazmových vět, která v promítané kauze zazněla. Mohlo jít o vtip, záměr či vybruslení z komplikované situace.

„Neexistuje důkaz, zda kauza kolem Kazmy a Leoše Mareše byla od začátku prvotním záměrem propagovat dobrou věc,“ řekl Černík, jenž kauzu přirovnal i k případu ze 40. let minulého století o fingovaném prodeji hradu Karlštejn.

Nicméně Černík i žáci oceňovali dobré zpracování i promyšlenost a organizaci celé Kazmovy akce. Přesto se mezi diváky našli tací, kteří o kauze dosud neslyšeli a viděli ji poprvé. „Jako pravidelný konzument denního tisku jsem tohle nijak nezaznamenala. Je to kampaň pro mladé lidi,“ řekla jedna z pedagožek mrákovské základní školy.

A právě v tomto bodě se narazilo na téma rozdílností generací, byť i mezi mladými mezi 8 až 16 lety věku, a vnímání médií. Roman Černík tuto situaci přirovnal k přistání na Zanzibaru.

„Když tam vystoupíte, neumíte jejich jazyk. Můžete udělat dvě věci, buďto je naučit ten váš jazyk, anebo se jim přizpůsobit a zkusit se domlouvat jejich způsobem. My jsme ve stejné situaci. Média kolem nás staví nový Zanzibar a je jen na nás, jak budeme žít.“