Kromě učitelek z mateřinek a základních škol si seminář přišli poslechnout i někteří rodiče. Příroda může dětem pomoci s matematikou, českým jazykem, přírodovědou, ale dokonce i hudbou. „Při výuce venku si s sebou vždy beru batoh s věcmi, které děti využívají. Patří mezi ně kapesní nožíky, provázky, ale i mikroskop nebo výtvarná krabička poslední záchrany, v níž děti najdou pastelky, brčka, kolíčky, tempery s houbičkou, lupu a další,“ popsala Hoppová, která patnáct let pracovala jako učitelka v mateřské škole.

Představila pak pestrou škálu aktivit, které spojují výuku s přírodou. Od vytvoření vlastních hudebních nástrojů přes pohanské svátky, fotografování, vesmír až po botanickou zahradu, při níž děti pečují o vlastní květinu. Seminář zorganizovala Místní akční skupina Český les, která se snaží volit témata podle aktuálních potřeb pedagogů i rodičů. „Žádaným tématem je školní šikana a jak s ní pracovat. Teď nás 5. února čeká téma kyberšikany a nebezpečí na internetu,“ uvedla manažerka projektu Eliška Heidlerová.