Čelní střet zavinil padesátiletý strojvedoucí nákladní soupravy, který nerespektoval návěstidlo Stůj. Osobní vlak dojíždějící do Plešnic ve směru od Chebu podle svědků brzdil, nehodě ale už strojvedoucí zabránit nemohl.

Protože vlaky jely pomalu, cestující odnesli střet pouze s lehkými zraněními. Hasičům ani lékařům se však nepodařilo zachránit čtyřiapadesátiletého strojvedoucího osobního vlaku, ten byl na místě mrtvý.

Na vině byla zřejmě zarostlá kolej

Osobní vlak se loni 9. září 2020 na nádraží ve Kdyni na Domažlicku srazil s technickou soupravou. Zraněny byly dvě desítky osob, včetně pěti dětí. Celkovou škodu Drážní inspekce odhadla na 4,75 milionu korun. Příčinou nehody byl zřejmě špatný stav koleje, která byla zarostlá.

Dva životy vyhasly při loňské srážce dvou osobních vlaků mezi Novými Hamry a Perninkem na Karlovarsku. Při havárii bylo zraněno 24 lidí. Viníkem byl podle Správy železnic a Drážní inspekce strojvedoucí jednoho z vlaků, který měl čekat na protijedoucí vlak na perninském nádraží, ale odjel.

Srážka rychlíků si vyžádala na padesát zraněných

Příští rok, 4. srpna, si budou lidé připomínat už dvě velice smutná výročí. Na den před šesti lety se totiž v železniční stanici Horažďovice srazily odpoledne dva rychlíky, ve kterých cestovaly dvě stovky lidí. Zdravotníci na místě ošetřili zhruba pět desítek zraněných, patnáct z nich bylo převezeno do nemocnice.

Rychlík 668 Rožmberk zrovna vyjížděl ze stanice do Plzně. Za jízdy ovšem došlo k přehození výhybky pod ním a dva poslední vozy vykolejily a narazily do rychlíku 667 Vajgar, který stál u vjezdového návěstidla na sousední koleji. Škoda byla odhadnuta na 12,5 milionů korun. Za obecné ohrožení z nedbalosti dostali výpravčí a signalista podmíněné tresty. 

Na místě zasahovali hasiči Plzeňského i Jihočeského kraje, dorazil také hasičský psycholog. „Když jsme přijeli na místo události, byla situace nepřehledná. Všechny síly se soustředily na to, aby se vynosili zranění a cestující z vlaku. Pomáhali jsme s tříděním pacientů záchrance a s jejich ošetřováním. Když byli všichni v bezpečí, čekali jsme, až se vypne trakční vedení, aby byl pohyb po kolejišti bezpečný,“ uvedla tehdy na místě mluvčí hasičů Pavla Jakoubková.