„Jako patrona naší soutěže jsme v tomto roce opět získali bývalého mistra světa v automobilových soutěžích Waltera Röhrla. Počtem 65 přihlášených posádek ze sedmi zemí, a to z Německa, Maďarska, Česka, Rakouska, Švýcarska, Itálie a Lucemburska, jsme dosáhli nového rekordu,“ neskrýval spokojenost předseda AC Bad Kötzting Stefan Dittrich.
Jméno patrona kötztingské jízdy pravidelnosti, který loni přijel do tohoto příhraničního bavorského městečka osobně a odstartoval všechny posádky, je dobře známé především starší a střední generaci českých fanoušků automobilových soutěží, kteří si Waltera Röhrla pamatují ještě z jeho startů v posledních ročnících klatovské Rallye Vltava či jako účastníka jedné Historic Vltava Rallye v 90. letech.
Startovní pole soutěže bude opět přehlídkou automobilové krásy. V předběžné startovní listině najdeme dokonce i dva předválečné britské sportovní vozy, Alvis a Jaguar SS 100, oba s datem výroby 1937. Nádherným automobilem je rovněž Jaguar XK 120 z roku 1954.
Největší počet startujících se ovšem představí s vozy vyrobenými od 60. až do poloviny 80. let. Již tradičně bude mít nejpočetnější zastoupení značka Porsche, která bude reprezentována celou škálou typů různého data výroby.
Na trati uvidíme rovněž vozy Mercedes, BMW, Alfa Romeo, pojede také Austin Healey či Chevrolet Corvette. Chybět nebudou ani bývalé soutěžní vozy, například Lancia Fulvia HF, Fiat 124 Spider či Fiat 131 Rally. Přihlášeno je dokonce také jedno Ferrari 308 GTB vyrobené v roce 1979.
V předběžné startovní listině figurují také dvě české posádky, jedna pojede s „embéčkem“, druhá se Škodou Octavia TS.
Vzhledem k tomu, že se jedná o jízdu pravidelnosti, nepůjde v žádném ze 13 měřených úseků o dosažení maximální rychlosti, ale o co nejpřesnější dodržení stanoveného jízdního průměru. Proto by nezasvěcený divák mohl být někdy zklamán, že vidí silné vozy Porsche RSR jet až nedůstojně pomalu, ale tato soutěž má zcela jiné zaměření než klasická rallye.
Zde je vyžadována přesnost a preciznost, nikoliv rychlost. Bez zkušeného spolujezdce nemá při ADAC Bayerwald –Rallye Classic ani ten nejlepší řidič žádnou šanci na dobrý výsledek.
Soutěžící jsou rozděleni do dvou samostatně klasifikovaných skupin. Jedna se musí obejít bez elektronických pomůcek, druhá může využívat všech výdobytků moderní elektroniky.
„Nasazením 217 fotobuněk rozdělených na úseky všech 13 zkoušek pravidelnosti je laťka náročnosti nasazena ještě výše než v předchozích letech. Neznám v Evropě žádnou srovnatelnou akci s tak velkým počtem fotobuněk,“ zdůraznil Stefan Dittrich náročnost bavorské soutěže, která je velkou výzvou lákající na start mistry soutěží pravidelnosti z několika zemí, jež neodradí ani poměrně vysoké startovné.
Start letošního ročníku ADAC Bayerwald–Rallye Classic je na náměstí v Bad Kötztingu tento pátek, 6. srpna v 15 hodin. Část páteční etapy povede také po českém území. Na naše silnice se soutěžící dostanou přes hraniční přechod Svatá Kateřina, ale na Klatovsku je nečeká žádná zkouška pravidelnosti.
Na Domažlicku se budou odehrávat hned dvě měřené zkoušky. Trasa první z nich povede přes Vílov, Úsilov, Rudoltice, Černíkov a Mezholezy ke kdyňskému koupališti, kde bude její cíl. Některými obcemi budou soutěžící projíždět i opakovaně, protože trať zde tvoří několik smyček, z nichž každá se musí projet jinou průměrnou rychlostí. Na trať této zkoušky se první posádka vydá dvě minuty před osmou hodinou večer.
Potom soutěžící zamíří přes Kdyni a Kout na Šumavě ke Starému Klíčovu. Od 21 hodin je čeká další zkouška, jejíž trasa povede přes Nový Klíčov, Štítovky a Mlýneček. Po absolvování této trasy se posádky vydají přes Maxov k hraničnímu přechodu Všeruby, kde opustí území České republiky.
Účastníci letošního ročníku ADAC Bayerwald–Rallye Classic absolvují v rámci páteční etapy celkem šest zkoušek pravidelnosti. Do cíle na prostranství Jahnplatz v Bad Kötztingu začnou dojíždět po čtvrt na jedenáct v noci.
V sobotu 7. srpna se bude soutěžit již pouze na bavorském území. Poslední zkouška se bude odehrávat od 17 hodin přímo v ulicích Bad Kötztingu a její cíl bude opět na tamějším náměstí.