Na to, jak voda zatopila celé staňkovské náměstí, jak se Srbický potok rozlil v Dolní Kamenici, jak se v Milavčích vylil rybník, jak řeka Zubřina odřízla část obyvatel Nahošic od zbytku světa.

Velká voda tenkrát trápila obyvatele celkem 35 obcí, vznikly škody za přibližně 35 milionů korun – zatopené domy, zničený majetek, poškozené cesty a spousta děsivých vzpomínek.

Jednu z hrozivě i kuriózně vyhlížejících škod tenkrát povodeň napáchala na železniční trati mezi stanicemi Holýšov a Hradec u Stoda – voda zde utrhla kus svahu a zanechala viset volně ve vzduchu deset metrů kolejí připomínajících horskou dráhu.

Voda z přívalových dešťů v úterý 13. srpna 2002 strhla kus svahu a následně sunula naplaveniny níže k Radbuze. Pří své cestě k řece navíc vyvrátila statný strom.

„Lidé v Hradci, co sledovali stoupající hladinu Radbuzy, se divili, že najednou teče tak málo vody. Šli zjistit, co se stalo, a objevili podemleté koleje i strom v řece," popsal kalamitu jeden z hradeckých obyvatel.

Pod kolejemi zela několikametrová propast a celé měsíce kvůli čtyřicetimetrovému nesjízdnému úseku žádný vlak po železnici mezi Plzní a Domažlicemi neprojel. Musela být zavedena náhradní autobusová doprava.
„Vypadalo to hrozivě," vzpomíná starosta Hradce Pavel Hlaváč. „Tenkrát jsem ještě nebyl starostou, ale byl jsem se tam podívat, bydlím kousek odtamtud. Po železnici se dlouho nemohlo jezdit, trvalo půl roku, než ji opravili," dodává.

Ironií je, že se České dráhy před povodní pokoušely uvolněný svah zpevnit, ale bohužel v době, kdy se opravné práce blížily ke konci, jim došly peníze.