Letos k nám soutěžící zavedl téměř třicetikilometrový měřený úsek ze Skelné Huti do Kouta na Šumavě, další zvláštní zkouška o délce 21 km  byla přichystána mezi Domažlicemi a Výhledy.

„Posádky jedou v běžném provozu, musí dodržovat všechny dopravní předpisy, nezávodí, ale snaží se v měřených úsecích co nejpřesněji dodržet předem stanovenou průměrnou rychlost, která kvůli bezpečnosti nepřekračuje hranici 50 km/h. Rychlost se samozřejmě občas na tajných místech kontroluje,“ informovala nás posádka českého pořadatelského vozu.

„Dalším úkolem posádek je projet všemi kontrolními body, a tak má tato soutěž i svoji orientační stránku. Někdy je trasa dost zamotaná. Hodně záleží na schopnostech spolujezdce,“ připojili další zajímavost pořadatelé.

Sehnat informace o trase této soutěže bylo dost obtížné. Její publicita byla minimální, nakonec bylo možné zjistit jen místo a čas startu jednotlivých měřených úseků, jejich délku a cíl. Přesné vedení trasy nebylo nikde zveřejněno a znali je pouze pořadatelé.

Proč tomu tak je, nám objasnila posádka německého pořadatelského vozu: „Upřímně řečeno, nemáme zájem, aby přesnou trasu a časy průjezdu jednotlivými obcemi znala veřejnost.  Naše soutěž má také svoji orientační stránku, některé posádky občas na křižovatkách zastavují a váhají, tu a tam někdo i trochu bloudí. Kdyby kolem silnice stáli diváci, určitě by posádkám v nesnázích ukázali, kterým směrem jeli soutěžící před nimi, a tak by soutěž ztratila férový charakter.“

„Hlavně ty posádky, kde by se na cestu dotazovala půvabná spolujezdkyně, by byly zvýhodněny,“ dodal se smíchem německý řidič.
Účastníci Rallye Wiesbaden urazili za dva a půl dne přibližně 1100 km zpestřených 21 měřenými úseky, z nichž 13 absolvovali na českém území. Startovní pole bylo kvalitní, ale malé. Na Výhledy vyjelo už pouze 21 posádek s auty vyrobenými od 60. až do počátku 80. let. Téměř polovinu z nich tvořily vozy Porsche různých typů a roků výroby.

„Soutěž je dlouhá, a tak účast stojí dost peněz. Hlavně proto jede tak málo aut. Výhodou je jednodušší organizace, hlavně zajišťování ubytování. Ale kdybychom měli na startu tak o 10 až 15 účastníků více, bylo by to ideální,“ dodali pořadatelé a vydali se z Výhledů k hraničnímu přechodu Lísková.                               

Autor: Jan Pek