Naštvaní lékaři a bezradní pacienti, to je výsledek náborové akce zdravotní pojišťovny Média na Domažlicku.

K nové zdravotní pojišťovně, která vznikla v březnu minulého roku, se lidé přehlásili, aniž by chtěli.

Nechali se přemluvit náboráři, kteří jim lhali.

Svoji chybu poznali klienti při návštěvě svých lékařů, kteří je nemohou ošetřit bez zaplacení na místě.

„Pracovníci pojišťovny za mnou přišli domů a přesvědčovali mě tak dlouho, až jsem jim uvěřila. Brzy jsem však zjistila, že úmyslně lhali. Ubezpečovali mě, že mají s lékaři sepsanou řádnou smlouvu, což nebyla pravda. Teď mám problémy, i když potřebuji napsat jen léky,“ uvedla podvedená klientka pojišťovny Média Michaela Pivoňková z Domažlic.

Rozlobení jsou také lékaři, kteří nás na nekalé nábory pojištovny upozornili.

„Zatím mám problém u pěti pacientů, kteří se přehlásili k této pojišťovně. Podle nich je přemlouvali agenti, přímo u nich v bytě. Nabízeli jim všechny možné výhody, ale nedali jim možnost vše si řádně promyslet. Smlouvu museli podepsat hned, aniž by si mohly ověřit, zda s touto pojišťovnou lékaři spolupracují. Já konkrétně nemám zájem s pojišťovnou Média spolupracovat,“ uvedla domažlická praktická lékařka Radmila Růžičková – Pflugová a dodala, že pokud lékař odmítne takového pacienta ošetřit, nemůže nic dělat.

„Tito pacienti mají ještě šanci u praktického lékaře pro děti a dospělé, pokud vyplní pojišťovně své identifikační údaje a má veřejný příslib k úhradě zdravotní péče. To se však týká pouze těchto odborností. Pokud ho pošlu ke specialistovi, bude si muset vyšetření sám uhradit,“ dodala Růžičková.

S chováním pracovníků pojišťovny Média mají neblahé zkušenosti i ostatní domažličtí lékaři.

„Smlouvu s nimi nemám a nechci. Jejich chování je neseriózní a podlé jak vůči lékařům, tak pacientům. Podvedených je mnoho. Setkala jsem se i s pacienty z jiných regionů, kteří chodí a hledají lékaře, který má s pojišťovnou Média smlouvu,“ řekla praktická lékařka Jana Böhmová.

Oslovili jsme také několik domažlických lékařů – specialistů: dentistu Josefa Kohouta, internistu Jana Pilmanna či Janu Angelovou – ušní, nosní , krční. Ani jeden z těchto lékařů nemá a nechce mít s pojišťovnou Média nic společného.

Pokud k nim takový pojištěnec přijde, musí si vyšetření zaplatit ze svého.

Velmi závažné je i to, že tito lidé mají možnost změnit zdravotní pojišťovnu pouze jednou za rok.

O vyjádření k této problematice jsme požádali mluvčí pojišťovny Média Blanku Kramolišovou.

Jakým způsobem provádíte nábor nových klientů , kolik času mají na rozmyšlenou před podepsáním smlouvy s vaší pojišťovnou?
Klienti se mohou přihlásit on-line, dále a hlavně přes naše kontaktní místa po celém území České republiky, v tomto případě v Plzni. Klienti si mohou vzít smlouvu a zajít za lékařem, zda je ošetří, nebo se podívat na náš web, zavolat zdarma na zelenou linku 800 228 228 nebo zajít na kontaktní místo, kde mu údaje o lékaři sdělí nebo zajistí spolupracujícího. Pak se mohou rozhodnout. Pouliční nábor již neprobíhá, tudíž žádné nebezpečí nehrozí.


Jaké mají pojištěnci časové limity a možnosti zrušení smlouvy?
Klienti všech zdravotních pojišťoven ji mohou změnit jedenkrát za rok, a to vždy v rámci daného čtvrtletí, to znamená, že když se například zaregistrují 3. března, tak do 31. března mohou smlouvu zrušit. Zaregistrovat se mohou kdykoli, ale platné to bude až za rok po posledním přestupu.

Co říkáte na to, že řada pacientů i lékařů považuje metody náborářů za nesolidní, nátlakové a podávající lživé či zkreslené informace?
Tyto případy nejsou ojedinělé. Ano, jsme si toho vědomi, proto jsme k 31. říjnu loňského roku ukončili smlouvy se všemi externími firmami, které pro nás nábor zajišťovaly. Stala se chyba, lékařům i klientům jsme se omluvili a sjednali jsme nápravu. Nynější nábor lékařů i klientů je již veden korektně a slušně.