„I když vím, co mám v takovém případě dělat a že bych nikdy neměla podepsat smlouvu s neznámými lidmi, přesto jsem chvíli váhala, protože můj současný dodavatel elektřiny mi slevy na příští období také nabídl, a tak jsem se bála, abych odmítnutím o tuto slevu nepřišla," popisuje svoje pocity domažlická seniorka.
Přesto mužům jasně řekla, že s nimi nebude o ničem jednat. „Začali být více agresivní a začali tlačit na pilu. Řekla jsem jim, že jsem krátce po operaci a že na vybavování nemám čas ani náladu. I přesto to ještě chvíli to zkoušeli s různými argumenty a po chvíli to naštěstí vzdali. Byla jsem z toho ale špatná celý den," dodává oslovená žena.
„Skutečně neobtěžujeme klienty tím, že bychom jiM chodili domů kontrolovat účty, v době počítačů by to bylo dost divné," potvrzuje obecně známý fakt mluvčí elektrárenské společnosti ČEZ Martin Sobotka a s nadsázkou dodává: „V počítači se s daty pracuje lépe než mezi dveřmi."
Jak se bránit? - radí Gerta Mazalová předsedkyně SOS – Asociace
Jak nenaletět podomním prodejcům?
Nikdy nevpouštět do svých domácností cizí lidi, neposkytovat žádné adresy, ani kontakty na své známé. Lidé se tak vyhnou problémům, jak se ze smlouvy vyvázat. Nikdy nevíme, kdo za dveřmi stojí a co se může přihodit.
Jak se bránit v případě, že už byla podepsána smlouva?
U smlouvy, kterou jsme podepsali při prodeji „mimo prostory obvyklé", nikoliv v kamenném obchodě, může spotřebitel odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. Odstoupení musí být písemné, spotřebitel by ho měl poslat doporučeně, aby měl doklad, že je prodejce dostal.