„Přijde mi, že je to pořád horší. Jezdíme nakoupit většinou jednou do týdne. Děláme velký nákup, využíváme akční nabídky, tak autem přijet musíme. Vadí mi, když ve špičce lidé nechají auto i v místech, kde se nesmí parkovat, a tím pak ztíží průjezd vyjíždějících a přijíždějících vozidel," popsal zkušenosti, které zná mnoho řidičů, Jaroslav Rondel.

Parkování před obchodním domem je omezeno na 90 minut, přesto se hlavně v pracovní dny a v sobotu dopoledne volných míst nedostává.

„Rozšíření parkoviště u Kauflandu je zatím ve stavu úvah a hledání řešení. Realizaci by si stejně prováděl Kaufland sám jako majitel objektu. Naše firma se zatím snaží najít pro Kaufland a město Domažlice nějaké přijatelné řešení a je zřejmé, že to ještě nějakou dobu potrvá," uvedl Václav Koura, vedoucí oddělení expanze developerské společnosti InterCora.

Firma vedla nezávazná jednání na domažlické radnici. „Kapacitu parkovací plochy navrhovala zvýšit vybudováním kovového patra pro další parkovací místa. Konstrukce měla budit dojem jednoho celku," uvedl místostarosta Stanislav Antoš. „Tento systém byl zaveden už v Třebíči. Jedná se o finančně náročnou investici. Rada vzala informaci na vědomí, ale v diskuzi u radních se tento návrh nesetkal s pochopením a podporou," shrnul Antoš. „Na severní straně je nyní vybudována zeď, která chrání okolní objekty před hlukem. Zvýšením o patro by stávající zeď nestačila," zmínil jeden argument Antoš. O schůdné možnosti zvýšit kapacitu parkoviště nemá prozatím jasno ani samotný Kaufland.

„Zatím není možné vyjádřit se ke konkrétním výsledkům. V současné době hledáme řešení a jednáme ohledně úpravy parkoviště. Jakmile bude dosaženo konkrétního výsledku, rádi budeme zákazníky a veřejnost informovat," konstatoval mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl.