Finanční nároky na dopravní obslužnost představují značnou část rozpočtu Plzeňského kraje, přičemž s ohledem na každoroční inflační navyšování cen tyto nároky i při potenciálním zachování objemu dopravy rostou. Rozpočet Plzeňského kraje je však omezený a s ohledem na veřejné prostředky je nutné postupovat při nakládání s rozpočtem s péčí řádného hospodáře.

Zároveň je však nutné postupovat tak, aby při případném omezování spojů bylo postiženo co nejméně cestujících, tedy omezovány jsou především málo vytížené spoje či spoje, kde existuje jiná alternativa dopravy –  například jiný vlak v blízké trase či spíše spoj veřejné linkové dopravy v souběhu se spojem železničním.

Toto je i případ železniční tratě 182. Ta je v úseku Horšovský Týn – Staňkov souběžná s autobusovými linkami, které spojují Domažlice a Horšovský Týn s Plzní a Prahou.