Prohloubení železničního podjezdu v Koutě na Šumavě přinese  zvýšenou dopravu nákladních vozů v obci. Nízký podjezd bránil vjezdu těžkých nákladních aut, ale také autobusů.

„Nemám zrovna velkou radost z toho, že bude přes ves jezdit víc náklaďáků. To, že se rozkope most a silnice, přidělá všem jenom potíže,“ řekla Vlasta Vojtíková z Kouta na Šumavě.

Prohloubit železniční podjezd v Koutě má v plánu SÚS Plzeňského kraje na základě iniciativy Obecního úřadu v Koutě a také Správy dopravních železničních cest.

„Byli jsme upozorňování na to, že most je  zespodu narušován nákladními auty, která se snažila vecpat pod most, než zjistila, že neprojedou. Proto jsme přistoupili na to, že vozovka pod podjezdem bude prohloubena, aby velká vozidla a autobusy nemusely obec složitě objíždět,“ řekl technický náměstek SÚS Plzeňského kraje Josef Felber s tím, že v současné době je již před dokončením projektová dokumentace stavby a nyní se řeší majetkoprávní věci.

„Předpokládáme, že koncem května bychom mohli požádat o vydání stavebního povolení a pak hned vypíšeme veřejnou soutěž na dodavatele stavby.  Pokud nenastanou nějaké komplikace, začneme se stavbou ještě letos. Úprava silnice pod železničním podjezdem by neměla přinést dlouhodobé dopravní omezení, protože se budeme snažit vše dokončit v co nejkratším termínu,“ dodal Felber. 

Prohloubení mostu muselo ustoupit i pětadvacet topolů, které cestu lemovaly. Po nich dnes zůstaly už jen pařezy.

„Obdrželi jsme žádost od SÚS Plzeňského kraje o pokácení pětadvaceti topolů u silnice č. 0222 z důvodu prohloubení podjezdu. Při realizaci projektu se bude muset upravit i příkop, a tím by došlo k poškození stromů, neboť rostou velmi blízko. Podle vyjádření odborníka by stromy ještě několik let vydržely, ale pokud by došlo k porušení kořenů, bylo lepší je pokácet. Po delších debatách schválilo zastupitelstvo jejich pokácení s tím, že topoly budou nahrazeny náhradní výsadbou padesáti kusů nových dřevin,“ uvedl starosta Kouta na Šumavě Václav Duffek.