Podle aktuálního harmonogramu odstartují přípravné práce až v únoru 2023. V dubnu pak začne samotná oprava, jež by měla být hotová do konce roku 2023. Trať zůstane jednokolejnou, nebude se rozšiřovat. „Ke zkapacitnění trati v tomto úseku dojde pouze ve stanici Česká Kubice, kde budou prodlouženy délky kolejí na furthském zhlaví pro nákladní vlaky o délce až sedm set čtyřicet metrů,“ konstatovala mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Zatímco v České Kubici se doplní jen trolejové vedení, v Babylonu vznikne nové devadesát metrů dlouhé a bezbariérové nástupiště. Stávající přístřešek se zdemoluje. Modernizace se dotkne i čtyř železničních přejezdů. V daném úseku se pouze mírně zvýší rychlost vlaků. Spoje tudy v současnosti projíždějí maximálně stokilometrovou rychlostí v hodině, od roku 2024 to bude 115 kilometrů v hodině. Podle Pistoriusové se náklady na chystaný projekt vyšplhají k miliardě korun.