„Naše akce se svým názvem hlásí k tradici ´ostré´ soutěže, jež byla v 70. letech součástí německého šampionátu. Úspěšně si v ní tehdy vedl i budoucí dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl, jenž v roce 1978 za volantem Lancie Stratos obsadil 2. místo a o rok později s Fiatem 131 Abarth zvítězil," připomněli bavorští pořadatelé slavnou minulost.

Příjemné vzpomínky na soupeření na silnicích Bavorského lesa určitě přispěly k tomu, že se Röhrl stal patronem obnovené soutěže, jež je ovšem pořádána jako jízda pravidelnosti. Letos na její účastníky čekalo 160 fotobuněk, jež sledovaly, jak přesně posádky dodrží stanovenou dobu průjezdu jednotlivými měřenými úseky.

Jedna ze zkoušek opět zavedla soutěžící na silnice Domažlicka. Její start byl poblíž Podveského mlýna a trasa vedla přes Pelechy, Pasečnici, Stráž a Tlumačov. V programu soutěže měla označení „GP 5 Pasečnice".

Jako pořadatelé tuto zkoušku zajišťovali členové Veteran car clubu Domažlice, časoměřiče vyslal AC Bad Kötzting.

Na trasu 550 km dlouhé soutěže se 5. srpna z náměstí v Bad Kötztingu vydalo 62 posádek s řadou pozoruhodných automobilů vyrobených od 60. až do počátku 90. let.
Výjimečné postavení mezi nimi mělo Porsche 911 SCRS v barvách týmu Rothmans poháněné šestiválcem o výkonu 286 ´koní´.
„Těchto aut vyrobila továrna Porsche v roce 1983 pouze 21. Jediným účelem této malé série bylo dosažení homologace pro tehdejší skupinu B v mistrovství světa. Dnes se ví o třech dochovaných originálních vozech, z nichž jeden vlastní firemní muzeum Porsche. Auto, které u nás startuje, bylo postaveno později, ale podle originálních továrních plánů specializovanou firmou," informovali nás bavorští pořadatelé. Nejen vůz, ale i jeho řidič má za sebou slavnou minulost. Wolfgang Inhester, jehož navigovala manželka Rita, býval špičkovým spolujezdcem, jenž má na svém kontě 85 vítězství. Po boku Achima Warmbolda (což je pamětníkům mezi fanoušky rallye dobře známé jméno) se v roce 1980 stal mistrem Německa. V letošním ročníku ADAC Bayerwald-Rallye Classic mu ale štěstí nepřálo a jeho rodinná posádka byla jednou z pěti, které náročnou soutěž nedokončily.

Zklamán byl zřejmě také šestinásobný vítěz této soutěže pravidelnosti Norbert Henglein (Porsche 911 RSR z roku 1975), který určitě pomýšlel výše než na konečné páté místo.

Pohár pro vítěze tentokrát putoval až do Itálie zásluhou jednoho z favoritů, zkušeného Gianmarii Aghema, jenž řídil maličké červené Autobianchi A 112 Abarth vyrobené v roce 1972.

Své zástupce ve startovním poli měla i Česká republika. Miloš Kašpar s Marií Janákovou jeli s červeným Mini 1275 GT z roku 1973 a obsadili 19. místo, které se přesně shodovalo i s jejich startovním číslem.

V ´pasečnické´ zkoušce byla nejpřesnější mnichovská posádka Jürgen Meggle, Anja Seguin s elegantním, ale u nás málo známým kupé Volvo P 1800 vyrobeným v roce 1963. Pozdějšímu vítězi Aghemovi zde patřila 4. příčka, Henglein byl šestý, Inhester patnáctý a Kašpar skončil hned za ním.
Bavorská soutěž je součástí seriálu Deutsche Classic Serie označovaného jako „první liga německého veteránského sportu".

Autor: Jan Pek