Nenechte se ale mýlit slovem „rallye" v názvu akce. Neuvidíte divoké smyky ani snahu o dosažení co nejvyšší rychlosti. Jedná se totiž o jízdu pravidelnosti dnes již historických automobilů, jejíž účastníci nebudou mít uzavřenou trať, a proto budou muset dodržovat dopravní předpisy jako kterýkoliv jiný účastník silničního provozu. Bavorští pořadatelé přichystali 550 km dlouhou trať, jejíž polovinu tvoří měřené úseky, na nichž bude co nejpřesnější dodržení stanovené doby průjezdu sledovat 160 fotobuněk. Rychlostní průměry pro jednotlivé měřené úseky jsou vždy stanoveny tak, aby posádky nenutily k závodní jízdě.

Na své si přijdou milovníci atraktivních automobilů. Předběžná startovní listina čítá 64 posádek z pěti zemí. Nejpočetnější zastoupení v ní mají značky Porsche, BMW a Mercedes. Fanoušci slavných vozů nedávné minulosti se mohou těšit také na Jaguar E, Sunbeam Tiger, Triumph GT 6, Lancii Fulvia, Toyotu Celica Turbo, Renault 17 Gordini, Renault 5 Maxi Turbo, Saab 96 či na kupé Volvo P 1800 ze 60. let. Většina přihlášených aut ale byla vyrobena v období od 70. do počátku 90. let., mnohé z nich mají za sebou i pestrou sportovní minulost.

Se startovním číslem 2 pojede jeden z největších favoritů a několikanásobný vítěz této soutěže, Norbert Henglein s velmi atraktivním Porsche 911 RSR z roku 1975. Naopak italská hvězda jízd pravidelnosti Gianmaria Aghem usedne do nenápadného malého Autobianchi A 112 Abarth vyrobeného v roce 1972. Své zástupce ve startovním poli bude mít i Česká republika. Již potřetí budou startovat Miloš Kašpar s Marií Janákovou, kteří na dveře svého Mini 1275 GT z roku 1973 nalepí číslo 19.

Start 11. ADAC Bayerwald-Rallye-Classic bude v pátek 5. srpna od 15 hodin na náměstí v Bad Kötztingu.

Přibližně od půl osmé začnou soutěžící přes hraniční přechod Všeruby vjíždět na naše území. Projedou Maxovem a zamíří k Podveskému mlýnu. Nedaleko od něho je krátce po 20. hodině start 5. zkoušky, jejíž trasa vede přes Pelechy, Pasečnici, Stráž a Tlumačov. Měří celkem 18 km a je ´namotána´ tak, že některými místy budou posádky projíždět opakovaně.

Celá trasa této zkoušky je rozdělena do 10 různě dlouhých úseků a pro každý z nich je stanovena odlišná průměrná rychlost. Připočteme-li k tomu ještě záludné vedení trati, je zřejmé, že nezbytnou podmínkou úspěchu je zkušený spolujezdec (v řadě posádek spolujezdkyně) a jeho souhra s řidičem. Po absolvování této zkoušky posádky zamíří k Babylonu, kde najedou na hlavní silnici a přes hraniční přechod Folmava opustí české území. Protože v minulých letech se Veteran car club Domažlice osvědčil v roli spolupořadatele zkoušek vedených po českých silnicích, budou i letos jeho členové vykonávat pořadatelskou službu na trase ´pasečnické´ zkoušky.

Náročnost páteční etapy zvyšuje ještě skutečnost, že její závěrečná část situovaná na bavorské silnice se pojede už za tmy. V sobotu 6. srpna soutěž vyvrcholí okruhem vedeným přímo ulicemi Bad Kötztingu, jehož start je naplánován na 17,30 hod.
Autor: Jan Pek