Co na tom, že je plná kamionů, proč si dělat vrásky, když ještě není dokončen třípruh od Furthu im Wald ke hranici s Českem?

Po lednové konferenci ve Folmavě, kde byla přijata česko-bavorsko-německá rezoluce, jsem se bláhově domnívala, že u nás pohne myšlenkovými pochody těch, kteří by mohli vše začít řešit.

Marně. Jak je vidno, ekonomické ukazatele spočítané dle nastavené české metodiky mají bohužel větší váhu než tisíce kamionů proudících ve dne v noci po I/26.

Co na tom, že přepravci volí tuto trasu po úzké, přecpané silnici hlavně z ekonomických důvodů, aby nemuseli platit za průjezd do SRN po dálnici Plzeň – Rozvadov? I v tomto případě bohužel platí: peníze především! A může to být horší, neboť Svaz dopravy ČR se obává nárůstu nákladů na výběr mýtného po roce 2016.

A někdejší záměr přesunout mezistátní kamionovou dopravu na železnici, jak se zdá, je také pasé a nikdo po něm ani nevzdechne. Přitom by se zároveň posílil nákladní provoz na železnici a mnohé by bylo vyřešeno. Připravovaný moderní železniční koridor je sice hezká věc, ale mám za to, že kamiony ze silnic zřejmě neodvede.