Nejlepší příležitost k prohlídce krásných starých strojů se naskytne na domažlickém náměstí, kde budou přibližně od 10 hodin všechny zúčastněné motocykly a automobily vystaveny. Odtud se také od 11 hodin začnou vydávat na trať, kde řidiče očekává několik dovednostních úkolů.

Trasa tentokrát povede přes Luženičky, Luženice, Draženov, okraj Zdanova, Pařezov, Otov, Meclov, Poběžovice, Drahotín, Horu Svatého Václava a Šidlákov do příhraniční obce Rybník, kde mají účastníci přestávku na oběd. Poté budou pokračovat přes Závist, Nemanice, Lískovou, Chodov, Trhanov a Hadrovec do cíle, jenž je opět v babylonském autokempu. První soutěžící tam začnou přijíždět kolem od půl třetí.

Účast je i letos limitována rokem výroby 1955, opět přijedou němečtí účastníci, a to nejen ze sousedního Bavorska, ale již tradičně také z východoněmeckého Saska. Zájemci o motoristickou historii se tedy mohou těšit na opravdu pestré startovní pole. Pokud bychom měli uvést divácky nejoblíbenější stroje, jsou jimi pokaždé dlouhé motocykly Čechie-Böhmerland 600 z konce 20. let. Letos jsou přihlášeny dvě a k nim ještě jedna krátká. Zklamáni nebudou ani obdivovatelé motocyklů Indian. V seznamu přihlášených najdeme jak typ Scout 750, tak také impozantní Chief 1200. Přehled motocyklových značek obsáhne doslova celou abecedu, od A (Ariel) až po Z (Zündapp).

Na své si přijdou rovněž obdivovatelé historických automobilů. Přihlášeno je několik Fordů T, z nichž ten nejstarší se pyšní rokem výroby 1910. Stejně starý je také výrobek dávno zaniklé americké značky Hudson. Jeden z dlouholetých východoněmeckých účastníků přiveze do Domažlic 94 roků starý vůz značky Protos. Ozdobou kategorie automobilů poválečné výroby bude určitě Rolls Royce z roku 1953. Velmi pestrá bude rovněž paleta zúčastněných vozů vyrobených českými automobilkami.

Jan Pek