Hromady čokolád, bonbónů, oplatek a dalších dobrůtek plných cukrů a tuků jsou nejčastějším obsahem mikulášské nadílky.

Své děti můžete obdarovat i mnohem zdravějšími pamlsky jako jsou přírodní ořechy a čerstvé ovoce.
Takovou nadílku dostane například i pětiletá Eliška Lehmannová z Domažlic.

„My nekupujeme vůbec žádné sladkosti, spíše česká jablka, přidáme nějaký banán, pomeranč nebo mandarinku. A především sušené ovoce, ať už švestky, ananas nebo meruňky.  Dcera o sladkosti ani příliš nestojí, takže jí je rozhodně nebudu nutit Vzpomínám si, že jako dítě jsem měla v mikulášském balíčku také hlavně ovoce, burské oříšky a třeba i doma sušené křížaly a švestky, nějaký ten perník a jednu čokoládovou figurku Mikuláše, nebo čerta. Nikdy tam nechyběly uhlí a brambory od čerta, na všem jsme si s bratrem pochutnávali a také jsme spolu měnili. Kila bonbónů a čokolád jsme nepotřebovali, “ řekla Eliščina maminka Alena.

Podle Věry Pillmannové, domažlické lektorky programu Stop obezita, bychom to neměli přehánět ani se sušeným ovocem. „Málokdo možná ví, že sušené ovoce je potírané medem a je kaloricky mnohem vydatnější než čokoláda. Za stravovací návyky dětí jsou zodpovědní především rodiče. Čtyřleté dítě sotva pochopí, když dostane k Mikuláši spoustu sladkostí, že to pro ně není zdravé,“ uvedla Pillmannová s tím, že k období Mikuláše a Vánoc čokoláda patří, avšak v malém množství.

Místo mléčné či bílé čokolády je prý mnohem vhodnější kvalitní hořká čokoláda, ve které je méně cukru a tuku, nebo foukaná čokoládová figurka, protože ta váží sotva třetinu tabulky čokolády. Mikulášská nadílka pro děti je mnohem lepší v podobě přírodních ořechů, želatinových medvídků, malé mističky nutely a čerstvého ovoce.