Domažlice – Jan Korbel jezdí  několikrát do měsíce rychlíkem do Prahy. 

„Obvykle jezdím poledním vlakem s odjezdem ve 12.10 hodin z domažlického nádraží," popisuje. Do konce ledna většinou na vzdálené nádraží na kraji města chodil pěšky, nebo jezdil taxíkem.

„Teď je nově zavedený spoj místní dopravy, který přijíždí zhruba čtvrthodinu před odjezdem. Ten už se dá využít, předtím místní doprava přijela ve čtvrt na dvanáct," říká Korbel. Změnou prošel jízdní řád domažlické MAD k 1. únoru.

„Zadáním bylo sladit příjezdy autobusů k vlakovým spojům, na začátky směn do podniků a také, aby obsloužily nemocnici na druhé straně města," říká starosta Miroslav Mach.

Domažličtí radní v minulém týdnu schválili smlouvu s firmou ČSAD autobusy Plzeň, která MHD v Domažlicích zajišťuje. Schvaluje částku vyšší než 1,3 milionu korun jako doplatek zkalkulované provozní ztráty za letošní rok.

„Za rok autobusy MHD najedou v Domažlicích 44 tisíc kilometrů," připomněl Mach.

„Hromadná doprava se musí  dotovat. Využívají ji senioři, děti, může se stát náhradou za individuální dopravu auty," souhlasí opoziční zastupitel Pavel Wolf (ODS) a pokračuje: „Město by ji mělo poskytovat na solidní úrovni. Je sice možnost hledat levnějšího dopravce, ale nesmí to být na úkor kvality. Autobusy musí být třeba dobře přístupné pro seniory a podobně," uvedl Wolf.

Připomněl také nutnost pravidelného vyhodnocování vytíženosti spojů a jejich návaznosti na další vlakové a autobusové linky.

S únorovou změnou jízdního řádu nedošlo ke změně jízdného. „Už asi šest let je základní jízdné stále osm korun, ani letos nedojde ke zvýšení," potvrdil starosta.

V loňském roce radnice dotovala provoz městské linky částkou 1,22 milionu korun.