„Konal se v rámci projektu Učíme se v přírodě,“ uvedla Marie Pittnerová, která je školním garantem akce.

Smíšené týmy dětí ze všech ročníků se vydaly na procházku, v jejímž rámci plnily na sedmi stanovištích úkoly, které se námětově vztahovaly k tématu Zelené jaro.

„Bavilo mě poznávání zvuků ptáků. Líbilo se mi, že jsme byli venku a nemuseli být ve škole,“ pochvaloval si Lukáš Kohout ze 7. B.
Školáci řešili kvíz z poznávání rostlin a zvířat, pak měli za úkol hmatem v krabici poznat různé přírodniny.

„Ve hře Čísla a písmena děti hledaly kartičky a skládaly z nápověd tajenku, ve které se skrývalo motto celého dne – Zelené jaro,“ popsala Marie Bělochová z 9. třídy, která se svými spolužáky plnila funkci pořadatelů.

Z výletu si mladí turisté přinesli přírodniny (šišky, mech, kameny, traviny), ze kterých na závěr na školním hřišti sestavovali společný obrázek. Většina z patnáctičlenných týmů cestou pořizovala fotografie.

„Bylo přínosné, že se děti vůbec vydaly do přírody, do lesa. Pozoruji, že tato aktivita v posledních letech není u školáků příliš atraktivní,“ konstatovala hlavní organizátorka Romana Adamcová.

Organizátoři připravili pro nejmladší školáky z první a druhé třídy upravené úkoly s nižší obtížností.

Celou akci mapoval i školní televizní štáb, který posílá příspěvky do projektu zpravodajského kanálu ČT24 Digináves.

Na projekt se děti připravovaly už ve středu, kdy byla ve škole instalována nástěnka s podrobnými informacemi o celé akci.
Lektoři projektu připraví metodickou příručku, ze které se případní další zájemci mohou inspirovat pro přípravu podobné akce ve své škole nebo jiném zařízení pro větší kolektivy dětí.

Akci Zelené jaro v rámci projektu Učíme se v přírodě podpořil fond OPVK.