VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kromě zdravotníků u nás stávkovali také strojvůdci/aktualizováno

DOMAŽLICKO (aktualizováno) - Zatímco personál Domažlické nemocnice vyjadřoval protest proti chystané reformě zdravotnictví a dopadům na péči o nemocné, ´mašinfírové´ zase spojili síly, aby poukázali na nesmyslný dopad důchodové reformy

25.6.2008
SDÍLEJ:

Včera stávkovali zdravotníci i strojvedoucí. ´ Mašinfírové´ poukázali protestem na nesmyslný dopad důchodové reformy. Personál Domažlické nemocnice zase nesouhlasí s chystanou reformou zdravotnictví. Zdravotníci dokonce vyrazili do ulic.Foto: DENÍK/Helena Bauerová

Třebaže odboráři z Domažlické nemocnice vyhlásili včera stávku, pacienti, kteří přišli do ambulancí na kontrolu mezi 9. a 11. hodinou, nebyli ani v nejmenším rozhořčeni, že nebudou ošetřeni a musejí tudíž čekat.


„Souhlasím se stávkou a plně lékaře a sestry chápu. Poslanci si čtou v práci noviny, někdy taky při jednání spí. Zdravotníci se starají o naše zdraví, zachraňují nám životy a pořád se jim hází klacky pod nohy. Teď si půjdu dát do bufetu kafe a něco k jídlu a v klidu si počkám,“ sdělil nám pacient Pavel Žiga z Čečovic.


Stávka byla organizována jako celodenní s tím, že péče o pacienty byla jen částečně omezena.
V žádném případě se nedotkla závažných případů onemocnění.


„Do stávky se zapojilo devadesát procent zaměstnanců. Z toho důvodu se operovaly pouze akutní případy. Plánované operační výkony byly kvůli stávce přesunuty,“ uvedl předseda místní organizace Lékařského odborového klubu – Svazu českých lékařů, Michal Fait s tím, že stávka nebyla v žádném případě zaměřena proti vedení Domažlické nemocnice.


Někteří ze zaměstnanců se symbolicky připojili k protetům tím, že vyrazili s transparentem na náměstí.
„Všichni si koupili zmrzlinu a zahodili ji jako symbol, aby šla reforma k ledu,“ vysvětlil jejich počínání Fait.


Pacientům bylo většinou známo, ve které době nebudou z důvodu stávky ošetřeni. Ti, co se o stávce dozvěděli až na místě, lékaře spíše podporovali.


„Přivezla mě sanitka, protože bych sem sama nedošla. Nohy mě už tak dobře neslouží. O stávce jsem nevěděla. Na rentgen a sonograf jsem nečekala ani chvilku. Teď musím do jedenácti hodin počkat na paní primářku, ale chápu to, vždyť se perou i za nás,“ sdělila pacientka Květoslava z Hostouně.


„Rozhodli jsme se připojit ke stávce na protest proti připravovaným změnám v českém zdravotnictví, které jsou i přes odpor veřejnosti a varování řady mezinárodních institucí současnou vládou tvrdě a arogantně prosazovány. Naším cílem bylo pozastavení reformy českého zdravotnictví a zahájení seriozní diskuse se všemi zainteresovanými stranami,“ vysvětlil Fait důvod stávky.

V Bělé nad Radbuzou byl v pohotovosti stávkový výbor Federace strojvůdců ČR

Stávka se týkala i železniční dopravy. V době od 13.00 do 14.15 hodin proto nejely v našem regionu vlaky, neboť se Federace strojvůdců ČR rozhodla podpořit stávku.


Spoj s pravidelným odjezdem ze stanice Horažďovice předměstí ve 13.12 hodin a příjezdem do Domažlic ve 14.37 hodin vůbec nevyjel. Nejel ani vlak z Klatov (odj. 12.48) do Domažlic (příj. 13.45), současně spoj vypravovaný pravidelně z Domažlic ve 12.31 hodin na Klatovy.
Ochromení provozu postihlo i trať mezi Staňkovem a Poběžovicemi. Lidé, kteří by se včera potřebovali dostat vlakem v 13.33 hodin ze Staňkova do Horšovského Týna, měli smůlu. Vlak totiž jel pouze na trase H. Týn – Poběžovice (příj. 14.47).
Vlak s pravidelným odjezdem ve 13.02 hod. z Domažlic do Tachova nejel v úseku Domažlice – Bělá nad Radbuzou.

A právě v Bělé měli strojvůdci stávkový výbor. Tvořili ho dva místní – Jiří Mach a Miroslav Král.
„Stávkový výbor byl nutný už z toho důvodu, že se ke stávce nepřipojily konkurenční drážní odbory, tedy Odborový svaz železničářů.
Byly z toho nějaké zmatky, na které jsme museli operativně reagovat. Volali nám proto kolegové na stávkový výbor, kam a jak přesunout stroje, aby bylo možné ve čtvrt na tři provoz železnice obnovit,“ vysvětlil Jiří Mach.


Proč se vůbec strojvůdci rozhodli stávkovat?
„Naše federace strojvůdců rozhodla, že stávku zdravotníků a dalších odborových svazů podpoříme na protest vůči důchodové reformě. Strojvůdci odcházeli do důchodu ve třiašedesáti letech. Pokud chtěl někdo z nich přesluhovat, musel absolvovat složitá vyšetření a psychotesty, aby bylo jisté, že může nadále řídit mašinu a vozit bezpečně lidi,“ uvedl Jiří Mach s tím, že posunutí hranice odchodu do důchodu na 65 let věku nevidí odborový svaz strojvůdců jako šťasné řešení.


V Domažlicích a Bělé nad Radbuzou mají přitom své domovské stanice zhruba tři desítky strojvůdců. Kolik se jich do stávky zapojilo?
„Jedna třetina strojvůdců sice čerpala volno, ale stávku všichni podpořili. Zbylí strojvůdci samozřejmě stávkovali,“ dozvěděli jsme se od bělského stávkového výboru.


Vzhledem k tomu, že se nejedná o první stávku strojvůdců, zajímalo nás, jak se k ní postaví jejich zaměstnavatel – České dráhy.
„Při minulé stávce nás zaměstnavatel zažaloval a věc se tím pádem dostala k soudu. Ale u soudu jsme díky právníkům našeho odborového svazu vyhráli. Soud nám dal za pravdu, že na stávku jsme měli nárok. Nyní uvidíme, ale zatím nepředpokládáme, že se stejná situace bude opakovat,“ myslí si strojvůdce Mach a dodává, že doba stávky se sice bude vykazovat jako doba strávená v zaměstnání, ale nebude strojvůdcům zaplacena.

25.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 14 500 Kč Zahradníci a pěstitelé Zahradník - mechanizátor. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Popis práce: obsluha traktoru s příslušenstvím, křovinořezu, sekačky, sekacího traktoru, motorové pily, sečení trávní plochy, chemické ošetřování zeleně, údržba mechanizace a zeleně, zahradnické a úklidové práce, Požadavky: řidičský průkaz skupiny B, výhodou T, dobrá fyzická kondice, zkušenosti se strojním sečením trávy, údržbou zemědělské mechanizace - výhodou, zaměstnavatel si může vyžádat doložení výpisu z Rejstříku trestů, schopnost samostatné práce., Nabízíme: nástupní mzdu od 14.500,- Kč, zázemí státní příspěvkové organizace, pravidelnou mzdu, dovolená 20 + 5 dní, stravenky, další zaměstnanecké benefity Národního památkového ústavu., Nutný telefonický kontakt.. Pracoviště: Státní hrad a zámek horšovský týn, náměstí Republiky, č.p. 1, 346 01 Horšovský Týn. Informace: Richard Kolek, +420 773 784 213. Výroba - Výroba Montážní dělník 17 000 Kč Montážní dělníci výrobků a zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 30. Poznámka: Agenturní zprostředkování - Gerresheimer Horsovsky Tyn spol. s r.o. , Jedná se o nenáročnou práci ve stoje a vsedě, je potřeba mít manuální zručnost a dobrý zrak, spolehlivost, pečlivost a zodpovědný přístup k práci., Nabízíme zabezpečené ubytování a dopravu a služby koordinátora., Nutný osobní kontakt.. Pracoviště: Agency worker company s.r.o.- gerresheimer s.r.o., Zahradní, č.p. 282, 346 01 Horšovský Týn. Informace: Marek Matej, +420 732 483 997. Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Krupiéři 19 000 Kč Krupiéři krupiér/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Noční provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Zdravotní způsobilost pro práci v noci , Základy NJ nebo AJ výhodou, Praxe není nutná, nabízíme zaškolení ( krupiérský kurz ) zdarma v místě výkonu práce v rámci pracovního, poměru., Náplň práce - obsluha karetních a ruletových stolů, komunikace s hosty., Nabízíme: věrnostní příplatek již po 1 roce práce, podnikové stravování, možnost osobního i profesního růstu., E-mailový nebo telefonický kontakt.. Pracoviště: Paradise casino admiral,a.s. - paradise casino eldorado, 345 32 Česká Kubice. Informace: Michal Pulák, +420 731 532 903. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 35 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič skupiny C. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Přijmeme řidiče skupiny C na 7,5tunové solo auto. Víkendy volné, 2krát v týdnu doma, jízdy převážně do DE. Nástup možný ihned.. Pracoviště: Hrůša m & m, s.r.o., Kozinova, č.p. 305, 344 01 Domažlice 1. Informace: Marek Hrůša, +420 602 432 178.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jižní část Ejpovického železničního tunelu se otevře ve čtvrtek v podvečer.

Nejdelším tunelem v Česku projede dnes první vlak

Elektrocentrála, která zapříčinila úterní požár bytu v Nemanicích a následné popálení muže.

Elektrocentrála začala v bytě hořet

Pevnost Týn úspěšně zdolali

Horšovský Týn - Nejoblíbenější doprovodná akce festivalu Juniorfest s názvem Pevnost Týn se uskutečnila v pondělí v prostorách Státního hradu a zámku v Horšovském Týně v pondělí ve 14 hodin.

Senioři se bavili na svém odpoledni

Pocinovice – Senioři z pěti obcí se sešli v pocinovickém kulturním domě na svém tradičním setkání seniorů. Kromě místních dorazili i z obcí Běhařov, Dlažov, Libkov a Loučim, jež se podílely na financování připraveného odpoledne.

Rybáři se ráno pustili do Smolovského rybníka

Smolov, Domažlice – Prodeje kaprů se blíží a s nimi jdou ruku v ruce výlovy rybníků.

Muže napadli před soudem

Domažlice – Před soudem ho dva neznámí pachatelé udeřili nejméně pětkrát.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT