Nervy motoristů a tlumiče aut bude ještě nějakou dobu zkoušet silnice přes Klenčí, která je plná děr. Staveniště předané před několika dny dvojici firem totiž začíná na hraničním přechodu Lísková a končí u Klenčí.

„Už je to hrozné, hlavně díry u nádraží před přejezdem. Nechápu, proč je není možné spravit, abychom si tam neničili auta. Je to hrůza, vedení obce to asi nezajímá, přitom tam musí jezdit taky,” uvedl Deníku pan Jan z Klenčí.

Podobně zlobně na naši otázku reagovali další oslovení, ale stejně jako pan Jan si nepřáli zveřejnit jméno.

Proč vlastně není oprava průtahu městysem součástí rekonstrukce silnice od Lískové?

„Protože se jedná o druhou etapu opravy silnice II/189. Průtah Klenčí je nyní ve stadiu přípravy projektu pro stavební povolení,” odpověděl Deníku starosta Karel Smutný.

Nezaspal městys Klenčí s povolením, když věděl dopředu, že se zmíněná silnice bude opravovat?

„Předpokládalo se, že k opravám dojde v letošním roce, takže jsme předně museli provést výměnu vodovodu, na kterou nám kraj přislíbil dotaci. Vše se rozkopalo a udělalo, ale najednou se zjistilo, že peníze nejsou. Kraj totiž nedostal peníze z ROPu, takže je hodlá získat z dotačního programu přeshraniční spolupráce. My jsme zajistili partnera na německé straně, město Waldmünchen, takže žádost o dotaci by se měla v dohledné době podávat,” vysvětlil Smutný.

Zajímalo nás, jak je možné, že zejména u železničního přejezdu jsou ve vozovce velké díry. To není možné je opravit?

„Vzhledem k tomu, že silnice se má dělat kompletně, snažíme se do té doby díry alespoň zasypávat. Projíždí tady však denně na 200 kamionů. Kolega jich už napočítal během necelé hodiny 27. Hlavně ty přejedou, kamenivo z díry vyhodí a vše je při deštích splavováno. Snažíme se to tam upravovat každý týden a stojí nás to spoustu peněz, ale je to lacinější než případné opravy, jejichž cena by šla do statisíců, a pak by se tam stejně vše dělalo znovu,” odpověděl Deníku starosta.