Před diváky, kteří zároveň představovali potenciální investory, prezentovali účastníci tábora svoji týmovou práci – firmu a prototyp produktu, který společně vymysleli.

„Vše se děje vlastně díky Plzeňskému kraji. Přišli s tím, že bychom měli podnikavost a povědomí o podnikání v regionu více podpořit a oslovili nás, abychom pro to vytvořili program. Vymysleli jsme tak kemp na podporu podnikavosti,“ objasnil Pavel König ze společnosti Nvias, která měla kemp na starosti.

„Výsledky a to, co děti vytvoří, nás dostává na kolena,“ doplnil König.

A jak vše vypadalo? Děti utvořily jednotlivé skupinky, týmy, které se pustili do jednotlivých her. Čekala je investiční hra Naše firmy, pak nový projektový den Vláda klimatu.

„Zaměřili jsme se tady na ekonomiku a obchod z jiného úhlu. Není to jen o tom jít do zelených řešení, ale zamyslet se na dlouhodobou udržitelností věcí a produktů,“ pokračovala Nikola Koptová, která s dětmi pracovala.

Na zakončení kempu se tak představil tým Autopraček s automatickými pračkami, které špinavé prádlo posbírají, vyperou, usuší a poskládá. Dále to byl tým Holograf Peter představující holografické znázornění vyučované látky ve škole a poslední tým Fly Bax přišel s chytrým uklízením.

„Připravili jsme s týmem produkt, který by byl pro maminky v domácnosti, pro hendikepované. Vznikl tak chytrý vysavač, ale i uklízení velkých ploch obchodních center pomocí hoverboardů,“ zmínil jeden z účastníků kempu Pavel Štípek.

Týmy měly jasný scénář – prezentovat sebe, produkt, říct, jaký je jeho účel, pro koho je, kde ho lidé najdou, jak ho budou propagovat a jak se dá pořídit. Pak se přistoupilo k investiční části. Každý návštěvník dostal obnos v řádech několik set euro a možnost doptat se týmů na podrobnosti. Na základě toho pak do jednotlivých produktů investovali. Vítězem s více než třemi tisíci euro v kapitálu se staly Autopračky.

Kromě toho, že se děti leccos naučily o podnikání, zlepšily si i řadu dalších dovedností. „Většina dětí byla mezi 10 až 12 lety věku a skvěle si vedly v týmové spolupráci, dělily si práci, a především posouvaly vlastní hranice. Někteří měly blok mluvit před lidmi a musely prostě vystoupit ze své komfortní zóny. Otrkaly se a naučily se spolupracovat i překonávat týmové krize,“ zhodnotila na závěr týdenní kemp podnikavosti Nikola Koptová.