VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony nás ničí, bědují Všerubští

Všeruby - Občané Všerub by si přáli obchvat. Zastupitelé usilují alespoň o vykázání kamionů nad dvanáct tun.

23.2.2016
SDÍLEJ:

Takhle zaneřádily omítku domu manželů Jandových projíždějící kamiony. Foto: Foto: Jiří Janda

„Už toho mám dost. Od projíždějících kamionů mám úplně zničenou fasádu domu. Opravuji ji pořád dokola a není to nic platné. Nemluvě o tom, že stavba praská a vyhnívají okna. Náš dům stojí ve Všerubech přímo u silnice a je pod terénem. Každý projíždějící kamion ho pěkně ohodí," popisuje své trápení Jiří Janda.

„Když si jdu někam stěžovat, poradí mi vždycky jen to, co mám udělat já. Nikdy neřeknou, jak to napraví ti, co jsou za to zodpovědní," pokračuje Janda.

S manželkou jsou již v důchodu a těšili se, že ho stráví na chalupě ve Všerubech.
„Přijedeme tam, uděláme, co je nutné, a večer jedeme zase domů do Domažlic. Ve Všerubech se nedá spát. Kamiony jezdí jeden za druhým až do půlnoci a od tří hodin ráno to začíná nanovo. Zastupitelé bojují o snížení tonáže, ale já si myslím, že to stejně nepomůže, protože to řidiči nebudou dodržovat, stejně jako nedodržují padesátku. To by to tady musel někdo vážit a neustále hlídat. Nejideálnější by bylo, kdyby se podařilo prosadit obchvat, tak jako se to povedlo v Brůdku. Tam si nyní lidé žijí jako v pohádce," pokračuje Janda.

O omezení kamionové dopravy bojují už léta zastupitelé obcí na obou stranách hranice.
„Scházíme se pravidelně, abychom se navzájem informovali o aktuálním dění a dohodli se na dalším postupu. Náš úřad je pod neustálým tlakem občanů a poslední dobou i pod tlakem dopravců. Jsem rád, že jsme konečně dostali do ruky tak silnou zbraň, jakou je novela zákona o pozemních komunikacích. Pozdě, ale přece," uvedl starosta Všerub Václav Bernard.

„Všerubští mají už dávno hotové zpracování dopravně inženýrského opatření (DIO) na omezení průjezdu nákladní dopravy nad 17 tun.
„Toto DIO jsem krátce před koncem roku pozastavil. Začal jsem prověřovat možnost, která se otevřela v souvislosti s avizovanou novelou zákona o pozemních komunikacích. Předložil jsem Zastupitelstvu městyse Všeruby návrh, aby připravované DIO bylo přepracováno na omezení tranzitní dopravy nad 12 tun. Zastupitelstvo návrh jednohlasně přijalo," pokračuje Bernard s tím, že nepředpokládá, že by takto stanovené omezení mělo mít zásadní dopad na dané objízdné trasy. Problém má podle něj mnohem hlubší rozměr, ale není neřešitelný.

„Kvůli politické rivalitě jsme my, obyčejní občané, přišli v minulém plánovacím období o 89 miliard korun a to není zanedbatelná částka. Tyto prostředky mohly vyřešit spoustu problémů, například i ten náš. Požadavek není hermeticky uzavřít komunikaci II/184 pro nákladní, ale pouze pro tranzitní dopravu nad 12 tun a tu přesměrovat na dálnice a silnice I. tříd," vysvětluje Bernard.

Krajský úřad PK vydal stanovisko, které doporučuje podat konečný návrh na stanovení přechodné úpravy provozu po dobu jednoho roku, aby bylo možné objektivně vyhodnotit toto opatření z hlediska dopadu na bezpečnost a plynulost provozu v daném území. „S tím osobně plně souhlasím. Konečné rozhodnutí však bude na odboru dopravy v Domažlicích, kam bude v řádech dní po dokompletování návrhu podána žádost o stanovení úpravy provozu," dodal Bernard.

Vloni v létě se Všerubským, Brůdeckým a Prapořišťským splnilo jejich veliké přání. Pár dní neprojížděly obcemi žádné kamiony. Všem připadalo neuvěřitelné, že se neotřásají domy, že si mohou v noci otevřít okna a přitom se vyspat, aniž by je budily rány od kamionů najíždějících do výmolů a propadlin silnice nebo troubení. Děti se mohly bezpečně pohybovat a neohrožovaly je rychle jedoucí kamiony míjející se tak těsně, že to občas vypadá, že přejedou i na chodník. Bohužel to nebylo způsobeno kladným vyřešením dlouhotrvající snahy českých i německých občanů o omezení kamionové dopravy, ale jen krátkodobou uzavírkou na německé straně kvůli opravě silnice.

„Je smutné, že se zastupitelé společně s místními spolky snaží zlepšovat životní prostředí a jejich snahu ničí nadměrná doprava přetížených kamionů, kterou se i přes obrovskou snahu stále nepodařilo omezit. Nyní se díky novému zákonu opět rozhoduje o omezení provozu a my všichni věříme, že se po letech neúspěšného snažení karty obrátí a konečně budou vyslyšeny naše argumenty a bude vyhověno předložené žádosti. Věřím, že se již brzy budeme moci s pocitem bezpečí pohybovat po našich obcích, " řekla ředitelka všerubské školy Renata Reifová.

Autor: Helena Bauerová

23.2.2016
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 22 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) Zedník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Výstavba nových bytů, domů., Osobní kontakt - 8,00 - 17,00 hod.. Pracoviště: Profinvest s.r.o., Npor. O. Bartoška, č.p. 5, 344 01 Domažlice 1. Informace: Václav Kraft, +420 773 660 066.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 17 000 Kč

Obsluha vysokozdvižných a jiných vozíků a skladníci Skladník/skladnice. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: ŘP sk. B, průkaz VZV výhodou, znalost stavebního materiálu, zodpovědnost, spolehlivost, pracovitost, manuální zručnost, praxe ve stavebnictví výhodou, Nabízíme: PP na dobu neurčitou, nástup možný ihned, mzda 17.000 - 22.000 Kč, motivační příspěvek dle praxe, Životopisy zasílat na: info@tracor.cz. Pracoviště: Tracor cz s.r.o. - domažlice iii., Masarykova, č.p. 621, 344 01 Domažlice 1. Informace: Pavel Farář, info@tracor.cz.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 14 000 Kč

Obsluha pil a jiných zařízení na prvotní zpracování dřeva Dělník/ce v dřevovýrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Agentrurní zprostředkování - Pfeifer Holz s.r.o., E-mailový nebo osobní kontakt (Palackého nám. 27, Plzeň 301 00). Pracoviště: Local work s.r.o. - ag.zpr. pfeifer holz s.r.o., 345 33 Trhanov. Informace: Marková, +420 704 791 791.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 14 800 Kč

Mechanici a opraváři nákladních automobilů Automechanik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14800 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Požadavky: praxe 5 let v oboru, co se týká vzdělání - je možné doložit certifikátem (v případě vzdělávacích kurzů), Nutný telefonický kontakt (PO - PÁ 8 - 14 hod.).. Pracoviště: Lander cz, s.r.o., Petrovická, č.p. 283, 344 01 Domažlice 1. Informace: Lenka Štarmanová Harantová, +420 777 880 834.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V klášterní zahradě zněl swing "Co neodnesl čas".
3

V klášterní zahradě zněl swing

Požár v zemědělském areálu ve Staňkově.
5

V zemědělském areálu ve Staňkově hořelo

Neznámý řidič poškodil cizí vůz na parkovišti, hledají se svědci

Horšovský Týn – Již 10. srpna se kolem poledne udála v ulici Vrchlického v Horšovském Týně dopravní nehoda.

Lukáš Kobes zabojuje o účast na MS

Trhanov – Mladý cyklista si chce vybojovat účast na světovém šampionátu.

Opilý řidič fordu havaroval za Horšovským Týnem

Horšovskotýnsko – Na střeše skončil vůz Ford Mondeo po nehodě, kterou způsobil alkohol v krvi řidiče.

Surovec s kočárkem a 17 ukradených kol za měsíc: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 17. srpna 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT