Až poté se usadily do křesla a nechaly se ostřihat či obarvit. „Jsem ráda, že jsem mohla po dlouhých měsících otevřít. Bylo to těžké období,“ řekla v pondělí majitelka salonu Novosadová.
Od chvíle, kdy vláda zveřejnila zprávu o znovuobnovení provozu kadeřnictví, jí téměř nepřetržitě zvonil telefon. „Objednávky mám naplánované na celý rok dopředu, takže jsem domluvené termíny nechala tak, jak byly,“ nastínila. Přesto ale určité přesuny dělat musela. Podle platných opatření proti šíření koronaviru se totiž může každá kadeřnice v jednu chvíli věnovat pouze jednomu člověku. „Za normálních okolností tady máme čtyři lidi najednou. Když jednu zákaznici obarvím, mám dvacet minut, během kterých třeba někoho ostříhám. Stejně to má kolegyně. Teď to ale nejde,“ porovnala. Kvůli tomu, aby se dostalo na všechny objednané, prodloužila pracovní dobu. V salonu proto denně stráví deset hodin.
Mezi prvními, kdo do provozovny na domažlickém náměstí zavítal, byla Jaroslava Hrabíková. „Moc jsem se těšila. Už se potřebuji nechat konečně vylepšit,“ uvedla žena, která už je proti covidu očkovaná. Proto jí stačilo, aby při příchodu ukázala potvrzení o vakcinaci. „Trochu jsem si vlasy přistřihla. Nedalo se nic dělat, čekání na otevření kadeřnictví bylo dlouhé,“ přiznala se Hrabíková.
Úpravám se neubránila ani druhá zákaznice – Marie Kůstová, která si včera ráno došla na test k lékaři, pak rovnou zamířila do Salonu Pavlína. „Nemohla jsem to vydržet. Abych viděla, dlouhou ofinu jsem si stahovala pírkem. Dvakrát jsem si tady alespoň vyzvedla barvu, kterou mi na vlasy dala dcera,“ vyprávěla.
Majitelka totiž vyšla dámám vstříc. Aby neměly odrosty, namíchala jim vždy požadovaný odstín barvy a ve vakuovaném sáčku předala. „Týdně mě kontaktovaly tři čtyři ženy, někdy i deset. Fungovalo to dobře. Ale samozřejmě klasický režim je daleko lepší. Snad nás zase brzy nezavřou,“ přeje si Novosadová, do jejíhož salonu chodí přibližně 300 stálých zákazníků.