S dokončením oprav mostu na výpadovce z Horšovského Týna směrem na Plzeň spadl mnoha řidičům kámen ze srdce. Dopravní omezení a kyvadlová doprava v říjnu zmizely, objevil se však nový problém, který trápí nejen Horšovskotýnské – nadměrný hluk způsobený konstrukcí mostu.

„Někdy to ani nevnímám, ale je pravda, že když přes most přejíždím, je to v autě cítit i slyšet. Jako když se přejíždí přes hrboly. Dovedu si představit, že se to z tak velkého mostu rozléhá do okolí a že ten hluk může být dost nepříjemný,“ sdělil své zkušenosti řidič Jan Sejkora, který přes most na silnici I/26 jezdí pravidelně.

Zdrojem hluku je několik dilatačních spár, přes které auta přejíždějí. Spáry jsou úzké mezery umožňující roztažení nebo smrštění nosné konstrukce v důsledku změn teploty a zatížení mostu.

Město o hluku jednalo s Ředitelstvím silnic a dálnic, podle kterého je však rekonstrukce mostu v souladu s projektem i předpisy a nadměrný hluk je pouze subjektivním dojmem, který by bylo třeba prokázat odborným měřením.

„Nikdo však nezpochybňuje, že je most hlučnější než před rekonstrukcí,“ říká místostarosta Horšovského Týna Václav Mothejzík. „Někteří lidé, kteří přes most jeli poprvé, mi vyprávěli, že se až lekli, že na něco najeli,“ dodává. Vedení města by nejdříve chtělo provést měření hluku a poté, pokud by se prokázal jako nadměrný, se znovu obrátit na Ředitelství silnic a dálnic kvůli zjednání nápravy.

Jedním z řešení by mohla být například instalace protihlukových stěn.