Přírodní vlivy, špatná technologie, či náročný terén, konkrétně velký spád? To jsou otázky, které si pokládají v Klenčí v souvislosti s chováním nového asfaltového povrchu na kompletně opravené silnici.

„Již ve středu večer jsem byl upozorněn občany na další dvě místa praskání a zvedání nové silnice v Klenčí. Stalo se tak v prostoru před farou, přičemž místo bylo večer označeno výstražnými značkami," říká zastupitel Jiří Anderle s tím, že druhé místo se nachází před školou: „Před základní školou je prasklina skoro neviditelná, ale vyboulení je vidět a při přejezdu místa je cítit velký skok."

V Klenčí přibyla další místa, kde na nové silnici zapracovala vedra. Snímek je od tamní fary.

Poté, co se objevila první prasklina a současné nadzvednutí vozovky v horní části Klenčí u odbočky k hasičské zbrojnici, zajistila firma Silnice Horšovský Týn, která kompletní opravu silnice patřící pod Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje (SÚS Pk) vysoutěžila, provizorní opravu místa.

Co na vše říká projektant

Ta obnášela srovnání ´boule´ do původní úrovně silnice, která ještě neprošla kolaudačním řízením. Na stavbě se konal ve čtvrtek pravidelný kontrolní den.

„Na kontrolním dnu bylo konstatováno, že vlivem několikadenních enormních veder došlo na nové silnici k několika problémům. Teploty roztáhly vrstvu cementové stabilizace, která se nachází pod asfaltovým kobercem, čímž došlo k jejich nadzvednutí," tlumočí závěry z kontrolního dne projektant stavby Jaroslav Rojt.

„Je to něco podobného, k čemu kdysi došlo na dálnici. Problém je ten, že jsou na sobě dva materiály, které mají každý jinou roztažnost. Tím, jak je to nové, nejsou tam distance a dilatace, které se vytvářejí při běžném provozu. Provoz je tam minimální a vozovka se nechladí. Bohužel je to ´vyšší moc´," doplnil Rojt.

Co míní investor

Zajímal nás postoj investora stavby, SÚS Plzeňského kraje.

„Domluvili jsme se na kontrolním dnu v tom slova smyslu, že firma nahlásí záležitost pojišťovně. Do doby, než nám Silnice Horšovský Týn budou dílo předávat, poškozená místa samozřejmě opraví. Pravděpodobně, jak jsme všichni viděli, vzniklo poškození nové silnice teplem, kdy se spodní betonová podkladní deska vzedmula a udělala ´bouli´," uvedl Deníku Ladislav Štětka, vedoucí oddělení přípravy a realizace staveb ze střediska SÚS Pk–Jih s tím, že před předáním silnice musí být v pořádku i další poškozená místa.