Po čtyřicetileté přestávce byla tato motoristická akce obnovena, ale dostala podobu dálkové jízdy pravidelnosti dnes již historických automobilů.

Posádky nezávodí, ale snaží se na trati zvláštních zkoušek co nejpřesněji dodržet časy stanovené pro absolvování jednotlivých měřených úseků. Proto také nejsou nutné žádné uzavírky silnic a soutěžící jedou jako běžní účastníci provozu.

Auta projela Kdyňskem a Poběžovickem

Na Domažlicko soutěžící zamířili během průjezdu 15. zkouškou Spůle – Pocinovice – Výrov. Následoval úsek Kdyně – Černíkov – Úboč – Zahořany – Božkovy a program na českém území uzavřela trasa z Nového Kramolína přes Pivoň do Novosedelských Hutí. Poté posádky pokračovaly do Bavorska.

„Startovní pole není ani letos příliš početné. Odstartovalo 31 posádek, ale sem už jich přijede jenom 27, přece jenom jsou to už starší auta a mají za sebou hodně kilometrů,“ informoval nás bavorský pořadatel před startem měřeného úseku u kdyňského koupaliště Hájovna.

Pohled pro milovníky slavných vozů

K vidění tam byly například už historické vozy Porsche 911, MG B, Alfa Romeo, Ford Cortina, BMW 2002, Lancia Fulvia, Nissan 240 Z, Opel Kadett GT/E, ale také pěkná zelená Škoda 120 S Rallye z roku 1974 s německou posádkou.

Z poháru pro vítěze se v cíli ve Wiesbadenu radovala německá posádka s vozem Porsche 911 SC z roku 1983, škodovka skončila na 10. místě. Klasifikováno bylo jen 24 vozů.

Další šance pro fanoušky v srpnu

Pokud jste Rallye Wies-baden promeškali, budete mít možnost zhlédnout účastníky podobné jízdy pravidelnosti počátkem srpna, kdy Domažlickem povede trasa Bayerwald-Rallye Classic, která ovšem nabídne mnohem početnější startovní pole – již nyní je přihlášeno přes 40 soutěžících.

Jan Pek